KC-390

Embraer w samolocie transportowym KC-390 postanowił pójść zupełnie inną drogą niż większość producentów.

W przeciwieństwie do takich maszyn jak C-130, C-295 czy C-27J wyposażył swój samolot w silniki turbowentylatorowe. Ma to zapewnić najniższy koszt operowania samolotu w swojej klasie. Maszyna może być dotankowywana w powietrzu, ale również w krótkim czasie zostać skonfigurowana do bycia tankowcem powietrznym. Na wyposażeniu kabiny pilotów znajdują się m.in. dwa wyświetlacze HUD czy też system CARP – computed air relesa point pomagający w wykonaniu precyzyjnego zrzutu. Poza tym samolot posiada system samoobrony oraz jest w pełni kompatybilny z goglami noktowizyjnymi. Samolot może operować z krótkich i na wpół przygotowanych lotnisk. Dzięki wysokiej automatyzacji i systemowi fly-by-wire możliwe było maksymalne ograniczenie personelu pokładowego. Póki co samolot nie spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem. Co naturalne Brazylia zamierza najpierw przetestować dwa egzemplarze, z opcją zakupu niemal 30 sztuk. Maszyna znajduje się w końcowej fazie testów i opracowywania. Wśród potencjalnych nabywców pojawiają się Portugalia, Francja, Szwecja, Czechy, Chile i Argentyna.

Podstawowe dane taktyczno techniczne:

Tactical Normal Logistical
MTOW (t): 67.0 74.4 81.0
Ładowność (t): 16.0 23.0 23.0
MIFW 3g: 62.0
CFL MIL 3013 SL, ISA (m): 1130 1400 1670
Zapas paliwa 23.4
VMO (KCAS) / MMO: 300 / 0.80
Max pułap (ft): 36,000
Pressurization (psi): 7.6

Zasięg KC-390:

Źródło: Embraer

Zdjęcia: Embraer

Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl

 Więcej informacji na stronie głównej Milipedii