C-27J Spartan to maszyna lokowana pomiędzy C-130J, a C-295 / CN-235.
Według producenta maszyna posiada najwyższy w swojej klasie współczynnik mocy do masy i może lecieć dalej, szybciej i wyżej niż jakikolwiek inny dwusilnikowy samolot transportowy w tej klasie.* Poza tym samolot jest w stanie wykonywać manewry z przeciążeniami rzędu 3.0g pozwalające na wykonywanie ciasnych zakrętów i gwałtownych manewrów wznoszenia i zniżania. Podłoga w przedziale ładunkowym może być podnoszona co ułatwia załadunek dużych gabarytowo przedmiotów. W przypadku startu z nieprzygotowanego lotniska samolot potrzebuje zaledwie 1900 stóp pasa przy maksymalnej masie startowej. W warunkach taktycznych jest w stanie wznieść się na pułap 10000 stóp w 3 minuty i wykonać zejście z tego pułapu w 2,5 minuty. Długość dobiegu to zaledwie 1115 stóp. DO tej pory C-27J został przyjęty do służby w Grecji, Włoszech na Litwie i w Bułgarii. Stany Zjednoczone cały czas zastanawiają się nad zakupami C-27J w większej liczbie.
Podstawowe dane taktyczno-techniczne:
Max. masa startowa (log.) 31800kg
Max. masa startowa (podst.) 30500kg
Max. masa do lądowania 30500kg
Normalna masa do lądowania 27500kg
Maksymalna ładowność: 11500kg
Zapas paliwa 12320l
Dodatkowe zbiorniki 1520l
Liczba żołnierzy 68+ 2 loadmasterów
Liczba spadochroniarzy 46+ 2 loadmasterów
Medavac- 36 noszy+ 6 osoób pesonelu medycznego
Napęd:
2x Rolls-Royce AE 2100-D2
Osiągi:
Rozbieg 580m
Pułap na jendym silniku: 4420m
Pułap maks: 9144
Max. prędkość przelowowa 315 Ktas
Długość dobiegu:340m
Zasięg:5926 do przebazowania
* (Nie sposób nie zauważyć, że każdy producent używa podobnych określeń i powoli dochodzę do wniosku, że każdy samolot to osobna kategoria).
Źródło: c27j.com
Zdjęcia: c27j.com
Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl |