US Federal Aviation Administration zaakceptowała 19 kwietnia 2013 roku ulepszenia systemu baterii pokładowych dla samolotów Boeing 787 Dreamliner. Decyzja ta umożliwia dalsze działania dla firmy Boeing i jej odbiorców z linii lotniczych (w tym PLL LOT) mające na celu wdrożenie poprawionego systemu do wyprodukowanych już maszyn.
Co ważne, podjęte w piątek decyzje przez FAA nie oznaczają jednak powrotu wszystkich Dreamlinerów w powietrze. Dotyczą one bowiem tylko terenu USA – w przypadku maszyn używanych poza granicami tego kraju ostateczna decyzja należy do miejscowych organów decyzyjnych. Z pewnością jednak akceptacja FAA znacznie przybliżyła powrót samolotów Boeing 787 do służby.
Przekonstruowanie i testy nowych akumulatorów trwały od stycznia 2013 roku. Na pewno na tempo prac wpływał fakt, że o problemach z bateriami w najnowszym projekcie Boeinga szeroko informowały media. Pisaliśmy o tym 8 stycznia, 16 stycznia, 17 stycznia i 21 stycznia. Boeing wysłał już bowiem odpowiednie zespoły techników oraz wymagany sprzęt celem dokonania modyfikacji w wyprodukowanych samolotach. Oczywiście wszystkie aktualnie produkowane maszyny Boeing 787 Dreamliner także zostaną odpowiednio zmodyfikowane.
Choroby wieku dziecięcego są rzecz jasna typowe dla wszystkich nowych urządzeń technicznych – zwłaszcza tak skomplikowanych jak samoloty czy inne pojazdy. Wypada przy tym się cieszyć, że w związku ze spektakularnymi problemami Dreamlinera nikt nie ucierpiał i mieć nadzieję, że awarie baterii wyczerpały limit „schorzeń” tych maszyn.
Źródło: Boeing
Zdjęcie: PLL LOT