Bombardier Q400 NextGen to wersja rozwojowa samolotu de Havilland Canada Dash 8.
Jest to dwusilnikowy, turbośmigłowy samolot pasażerski średniego zasięgu. Historia samolotu zaczęła się w 1984 roku, kiedy to wprowadzono DHC8 jako następcę samolotu DHC7. Konstrukcja miała odpowiadać na potrzeby regionalnego samolotu turbośmigłowego. Potem było kilka udanych wersji omawianego samolotu, w 1992 roku firmę De Havilland przejął koncern Bombardier Aerospace, który kontynuował produkcję wielu samolotów DH w tym DHC8.
Bombardier Q400 NextGen to najnowszy i jedyny produkowany model samolotu DHC8. W stosunku do poprzednich wersji unowocześniono kabinę pilotów i pasażerów, oświetlenie pokładowe, okna, schowki na bagaż, podwozie główne oraz zmniejszono spalanie paliwa oraz ogólne koszty eksploatacji.
Konkurentem dla samolotu Q400 jest turbośmigłowy ATR 72.
Na samoloty Bombardier Q400 NextGen zdecydował się ostatnio polski przewoźnik Eurolot. Początkowo zamówił 8 maszyn, aby kilka miesięcy później ogłosić że dokupi jeszcze 6 sztuk, co da łącznie 14 samolotów Q400 we flocie Eurolotu.
Dane techniczne Bombardier Q400 NextGen:
- długość – 32,81 m
- wysokość – 8,3 m
- rozpiętość skrzydeł – 28,4 m
- pojemność – 68-80 pasażerów
- zasięg – 2500 km
- silniki: 2 Pratt & Whitney PW150A
- zapas paliwa – 6526 litrów
- prędkość przelotowa – 660 km/h
Źródło/Zdjęcia: Bombardier/Eurolot
Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl |