Kategorie
Lotnictwo cywilne

Eurolot połączy Polskę z Chorwacją

Od przyszłego sezonu urlopowego Eurolot zapowiada znaczne zwiększenie liczby połączeń z polskich miast do Chorwacji. Jak wiadomo kraj ten jest najpopularniejszym miejscem wypoczynku Polaków poza granicami kraju. Eurolot chce to wykorzystać i zachęcić Polaków do wybrania samolotu zamiast samochodu. Zapowiada otwarcie 11 połączeń z Warszawy, Gdańska, Poznania i Krakowa do Zadaru, Splitu, Dubrownika i Rijeki. Więcej szczegółów w informacji prasowej Eurolotu:

Słoneczny Zadar, Rijeka, Split oraz kuszący widokami Dubrownik to destynacje, do których od długiego weekendu majowego do października 2013 roku będzie można polecieć Eurolotem z czterech polskich miast. 

Z Warszawy do Zadaru, Splitu, Dubrownika i Rijeki z lotniskiem na wyspie Krk. Z Gdańska – prócz ogłoszonych lotów do Dubrownika, Zadaru i Rijeki – na przełomie kwietnia i maja 2013 ruszą także rejsy do Splitu. Rozbudowujemy też siatkę lotów z Poznania. Mieszkańcy Wielkopolski już mogą kupować bilety na majowe loty do Dubrownika, w piątek (30.11) w systemie rezerwacji na eurolot.com pojawi się Zadar. Z Kraków Airport w sezonie wiosna/lato 2013 ponownie wystartujemy do Dubrownika.

Nic, tylko lecieć!

Z początkiem wiosny w 2013 r. osoby planujące wypoczynek w Chorwacji będą mogły w dwie godziny dostać nad Adriatyk jednym z jedenastu bezpośrednich połączeń Eurolotu. Chorwackie morze, plaże, słońce, a do tego możliwość uprawiania sportów, jak windsurfing, żeglarstwo czy wspinaczka górska kuszą turystów nie od dziś.

Co pokazał miniony okres wakacyjny, loty stają się znakomitą alternatywą dla samochodowych wypraw nad Adriatyk. Dlatego w nadchodzącym sezonie wiosna/lato 2013 zdecydowaliśmy się zwiększyć ilość rejsów do Chorwacji aż o siedem nowych połączeń.

Bilety na wszystkie rejsy można rezerwować już od piątku, 30 listopada. Ceny biletów zaczynają się od 269 zł. Dzieci i młodzież do 18 roku życia polecą ze zniżką. Połączenia obsługiwane będą przez nowoczesne 78 miejscowe samoloty Bombardier Q400 NextGen, a lot potrwa około 2 godzin.

Źródło: Eurolot

Autor: Paweł Lach

Paweł Lach - absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Specjalność Historia Wojskowości. Zainteresowania skupiają się wokół historii lotnictwa II wojny światowej oraz historii średniowiecza. Dodatkowo specjalizuje się w zagadnieniach lotnictwa cywilnego w Polsce i na świecie.