Coraz mniej entuzjazmu dla C-27J Spartan

U.S. Army oświadczyła, że nie będzie forsować programu C-27J Spartan.

Jeśli Sił Powietrzne zrezygnują z C-27J również wojska lądowe nie zamierzają kruszyć kopii w sprawie tej maszyny transportowej. Pewnym problemem mogą stać się jednostki Air National Guard, które oddały woje samoloty oczekując dostaw C-27J. USAF wstępnie zarekomendowały w szkicu budżetu na 2013 roku skasowanie programu Spartana. Maszyna miała stanowić alternatywę dla C-130 i dostarczać ładunki w krytyczne obszary walk za znacznie mniejsza cenę. Koszt operowania C-27 jest niższy niż C-130 , ale również niższy niż CH-47. Dla porównania przewóz jednej palety lub 10 żołnierzy kosztuje w przypadku C-130J 7100 dolarów za godzinę lotu, a w przypadku Spartana 2100 dolarów. USAF zamierzał kupić 38 C-27J.

Źródło: defensenews.com

Zdjęcie: C-27J.com

Autor: dr Krzysztof Kuska

dr Krzysztof Kuska , analityk bezpieczeństwa, specjalista w dziedzinie lotnictwa wojskowego, historyk. Współpracował m.in. z magazynami: "Jane's Defence Weekly", "Defence and Security Alert", „Airforces Monthly”, „Combat Aircraft”, „Lotnictwo Aviation International” , „Lotnictwo", "Polska Zbrojna". Więcej na krzysztofkuska.com.