DAP Beaufighter 21 był produkowaną w Australii wersją samolotu Bristol Beaufighter.
DAP (Departament of Aircraft Production) Beaufighter 21 był ostatnią produkowaną wersją tego samolotu. Jego konstrukcja zasadniczo opierała się na wariancie Mk X. Napęd stanowiły silniki Bristol Hercules XVIII. Sporą różnicą było uzbrojenie samolotów Beaufighter 21. Poza standardowymi 4 działkami 20 mm były one wyposażone w 4 karabiny maszynowe .50 cala w miejscu 6 km-ów .303 cala. Ponadto maszyna mogła zabrać 2450 funtów (1111 kg) bomb. Pierwsza maszyna Mk 21 wyprodukowana została w wytwórni Fisherman Bend i oblatano ją 26 maja 1944. W sumie wyprodukowano 365 samolotów DAP Beaufighter 21.
Dane taktyczno-techniczne samolotu DAP Beaufighter 21.
Rozpiętość | 17,63 m |
Długość | 12,94 m |
Wysokość | 4,83 m |
Powierzchnia nośna | 46,73 m2 |
Masa własna | 6895 kg |
Masa całkowita | 11080 kg |
Prędkość maksymalna na wysokości 400 m | 531 km/h |
Zasięg | 2913 km |
Bibliografia
Bączkowski W., Janczak A., Samolot Myśliwski Beaufighter, Warszawa 1980.
Nowicki K., Bristol Beaufighter. Cz 1, Gdańsk 2001.
Nowicki K., Bristol Beaufighter. Cz 2, Gdańsk 2003.
Wojciech Sługocki
Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl |