HH-60G Pave Hawk

HH-60G Pave Hawk to śmigłowiec przeznaczony do ratowania personelu USAF przebywającego na wrogim terytorium.

Poza tym maszyna może wykonywać również misje związane z pomocą humanitarną, bierze udział w cywilnych akcjach ratowniczych, czy też wspiera operacje NASA.

Pave Hawk to wysoce zmodernizowana wersja śmigłowców Black Hawk należących do U.S. Army. Główną modyfikacją jest polepszony system nawigacyjny i komunikacyjny składający się z INS, GPS, dopplerowskiego systemu nawigacyjnego, komunikacji satelitarnej, bezpiecznej komunikacji głosowej oraz systemu Have Quick.

Wszystkie HH-60G są wyposażone w automatyczny system kontroli lotu, gogle noktowizyjne połączone z lighting and forward looking infrared system. Dodatkowo na pokładach zainstalowany jest kolorowy radar pogodowy oraz system przeciwoblodzeniowy.

Śmigłowiec posiada również zabudowaną sondę do pobierania paliwa, dodatkowe wewnętrzne zbiorniki paliwa, dwa obsługiwane przez załogę karabiny .50 cala oraz hak zdolny do udźwigu 3600 kg.

Dla poprawy transportu wszystkie śmigłowce mają składane łopaty.

Systemy bojowe to również radar ostrzegawczy, system zakłócania w podczerwieni oraz wyrzutniki flar i dipoli.

Wyciągarka jest w stanie podnieść 270 kilogramów, a długość liny to 60,7 m. System lokalizacji rozbitków kompatybilny z PRC-112 pozwala na precyzyjną lokalizację poszukiwanego.

Do komunikacji używany jest over-the-horizon tactical data receiver pozwalający na aktualizowanie danych misji niemal w czasie rzeczywistym.

Podstawowe dane:
Podstawowa rola: maszyna ratownicza, misje na tyłach wroga
Producent: United Technologies/Sikorsky Aircraft Company
Napęd: 2 x General Electric T700-GE-700 lub T700-GE-701C
Moc: 1560-1940 shp na silnik
Średnica wirnika: 14,1 m
Długość: 17,1 m
Wysokość: 4,4 m
Masa: 9900 kg
Zapas paliwa: 2041 kg
Prędkość: 159 węzłów
Zasięg: 504 km
Pułap: 4627 m
Uzbrojenie: 2 x .50 cala lub 2 x 7,62 mm
Załoga: 2 pilotów, inżynier oraz strzelec
Koszt: 40 milionów dolarów
Wstępna gotowość: 1982

Źródło: USAF

Zdjęcie: USAF

Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl

 Więcej informacji na stronie głównej Milipedii