HC-130J Combat King II powstał jako następca maszyn HC-130P/N King.
Samolot ten będzie jedynym dedykowanym samolotem przeznaczonym do wykonywania misji Personnel Recovery. Podobnie jak swój poprzednik bazuje na samolotach C-130J Hercules.
Głównym jego zadaniem są misje ratownicze, w których trzeba wylądować na głębokim zapleczu wroga, w przygodnym terenie.
Podobnie jak poprzednik wykonuje również misje związane z tankowaniem śmigłowców, zrzutami personelu i ładunków z niskiego i wysokiego pułapu. Samolot wykonuje również misje związane z tankowaniem na ziemi na wysuniętych lotniskach.
Na pokładzie znalazło się miejsce dla poprawionej nawigacji oraz systemów detekcji i przeciwśrodków. Za nawigację odpowiada w pełni zintegrowany system INS w pełni współpracujący z GPS. Standardem dla tego typu maszyn są już gogle noktowizyjne, do których użytkownika dostosowany jest cały samolot. Samolot posiada systemy ostrzegania oraz odpowiednie przeciwśrodki połączone z zaawansowanymi systemami komunikacji. Tankowanie maszyny odbywa się poprzez Universal Aerial Refueling Receptacle Slipway Installation (UARRSI).
Załogi samolotu są przygotowane do wykonywania misji na niskim pułapie, również w nocy. Podczas lotów blisko terenów zamieszkałych samolot leci z wyłączonymi światłami zewnętrznymi oraz nie używa środków komunikacji.
Podstawowe dane:
Podstawowa rola: samolot ratunkowy
Producent: Lockheed Aircraft Corp.
Napęd: 4 x AE2100D3
Moc: 4 x 4591 shp
Rozpiętość: 40,4m
Długość: 29,57m
Wysokość: 11,58m
Max. masa startowa: 74389kg
Zapas paliwa: 9024galony
Ładunek: 15875kg
Prędkość: 316 węzłów IAS na poziomie morza
Zasięg: ponad 3478 mil morskich
Pułap: 10000m
Załoga podstawowa: 3 oficerów + 2 loadmasterów
Koszt jednostkowy: 66 milionów dolarów
Wstępna gotowość: szacowana na rok 2012
Źródło: USAF
Zdjęcie: USAF
Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl |