HC-130P/N to maszyna opracowana specjalnie na potrzeby misji ratowniczych – Personnel Recovery.
Samolot to wersja C-130 Hercules o wydłużonym zasięgu.
Głównym zadaniem HC-130P/N King są misje ratunkowe wykonywane w trybie natychmiastowym, na przypadkowych lądowiskach, na terenie wroga, w każdych warunkach pogodowych.
Rutynowymi zadaniami dla załóg Kingów są zrzuty z wysokiego jak i niskiego pułapu żołnierzy i ładunków, samoloty wprowadzają i wyciągają żołnierzy na głębokim zapleczu wroga, zapewniają tankowanie w powietrzu dla własnych śmigłowców oraz stanowią wysunięte cysterny podczas misji wykonywanych na długich dystansach. W sytuacjach nadzwyczajnych samolot może również brać udział w misjach humanitarnych i stanowić platformę ewakuacyjną.
Modyfikacje samolotu obejmują poprawioną nawigację, lepsze systemy wykrywające zagrożenia oraz dodatkowe przeciwśrodki. Całe oświetlenie samolotu jest w pełni kompatybilne z NVG.
Tankowanie helikopterów może odbywać się przy pełnym zaciemnieniu i braku komunikacji z dwoma maszynami na raz.
Na pokładzie samolotu znaleźć może się również zespół Guardian Angel – w jego skład wchodzi oficer combat rescue oraz 3 ratowników spadochroniarzy.
Podstawowe dane:
Podstawowa rola: platforma ratunkowa
Producent: Lockheed Aircraft Corp.
Napęd: 4 x Allison T56-A-15
Moc: 4 x 4910 shp
Rozpiętość: 40,4m
Długość: 30,09m
Wysokość: 11,7m
Masa: 37648kg
Max. masa startowa: 69750kg
Zapas paliwa: 10724 galonów
Ładunek: 13608kg
Prędkość: 464km/h na poziomie morza
Zasięg: ponad 3478 mil morskich
Pułap: 10000m
Uzbrojenie: przeciwśrodki, flary, dipole
Załoga: 3 oficerów (pilot, 2 pilot, navigator), 4 osoby personelu (inżynier, specjalista komunikacji, 2 loadmasterów)
Koszt jednostkowy: 77 milionów dolarów
Wstępna gotowość: 1964
Źródło: USAF
Zdjęcie: USAF
Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl |