Maszyny C-2A Greyhound to podstawowe narzędzie transportowe wspomagające działanie zespołu lotniskowców.
Do głównych zadań samolotów należy transport krytycznych ładunków na lotniskowce, poczty , pasażerów oraz komunikacja pomiędzy lotniskowcami oraz lądem. Za napęd służą dwa silniki T56-A-425 napędzające śmigła Hamilton-Standard. Samolot jest w stanie przewieźć 10000 funtów ładunku na odległość 1000 mil morskich. Przedział ładunkowy jest dostosowany do transportu osób oraz przewożenia ładunków czy też noszy w sytuacji konieczności przeprowadzenia transportu medycznego. Kluczowym zadaniem dla samolotów jest np. transport silników lotniczych z lądu na pokład lotniskowca. Podczas konstruowania maszyny skupiono się na odpowiednim zabezpieczeniu ładunku na przeciążenia występujące podczas startu i lądowania. Duża rampa w tylnej części pozwala na łatwy załadunek i rozładunek oraz zrzut zaopatrzenia czy też spadochroniarzy. Samoloty C-2A to odmiana maszyn E-2 Hawkeye i zastąpiły C-1 Trader.
Podstawowe dane:
Podstawowa rola: samolot Carrier On-board Delivery (COD)
Producent: Northrop Grumman
Koszt jednostkowy: 38,96 miliona dolarów
Napęd: Allison T56-A-425 x 2
Moc: 4600 shp x 2
Długość: 17,3m
Wysokość: 5,28m
Rozpiętość: 24,56m
Masa maksymalna: 26082kg
Prędkość przelotowa: 260 węzłów
Prędkość maksymalna: 343 węzły
Pułap: 9144m
Zasięg: 1300mm
Załoga: 4
Źródło: U.S. Navy
Zdjęcie: U.S. Navy
Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl |