infolotnicze.pl

HC-144A

HC-144A Ocean Sentry to pierwszy przedstawiciel nowej serii samolotów mających odświeżyć park maszynowy Coast Guard.

Samolot bazuje na konstrukcji maszyny CASA CN-235. Jest to bardzo dobra platforma do dalszych modyfikacji, a powszechne użytkowanie w roli samolotu patrolowego, transportowego czy w wersji dozoru gwarantowało brak większych komplikacji przy dostosowaniu maszyny do potrzeb Stanów Zjednoczonych. Głównym zadaniem samolotu jest zastąpienie starzejących się HU-25 Guardian (Falcon) jako platform dozoru średniego zasięgu. Główną zaletą HC-144A w porównaniu z poprzednikiem jest zdolność do znacznie dłuższego przebywania w powietrzu (9 godzin w porównaniu z 4). Wartością dodaną jest możliwość wykorzystania go jako maszyny transportowej dzięki zabudowanej tylnej rampie. Przydatność tego typu samolotów ujawniła niedawna katastrofa i wyciek z Deepwater Horizon. HC-144A dostarczały wtedy kluczowych informacji niemal bez przerwy.  Za konfigurację awioniki odpowiadała firma Rockwell-Collins. Samolot posiada dwuosobową załogę pracującą na systemach glass cockpit. Tzw. Mission System Pallet (system roll-on, roll-off) jest w pełni interoperacyjny z HC-130J i zawiera komputery dowodzenia, kontroli i komunikacyjne, wyposażenie zwiadu dozoru i wywiadowcze (C4ISR), poprawiony dozór poprzez systemy radarowe elektrooptyczne i podczerwone, rejestrowanie misji, oraz pakiet komunikacyjny, możliwość szyfrowania danych, pakiet komunikacyjny umożliwiający pozwalający na wysyłanie i odbieranie informacji tajnych poprzez Department of Defense’s Secure Internet Protocol Router Network (SIPRNET). USA planuje nabyć 36 samolotów tego typu charakteryzujących się prędkością przelotową rzędu 236 węzłów, zasięgiem 2305 mil morskich oraz załogą złożoną z 5 osób.

Źródło: USCG

Zdjęcia: USCG

Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl

 Więcej informacji na stronie głównej Milipedii


Opublikowano

w

przez

Tagi: