Kategorie
News Świat

Niemcy wybrały system wspomagający lądowanie CH-53

Zestaw czujników ma pomóc w lądowaniu maszyn CH-53.

Chodzi o sytuacje kiedy występuje tzw. brownout landing. Podczas lądowania podnoszone są tak duże ilości pyłu, że pilot traci możliwość realnej oceny odległości od ziemi, co przekłada się na podwyższone ryzyko katastrofy i znacząco utrudnia efektywne operowanie. Wcześniej również Brytyjczycy zainwestowali w sprzęt pomagający podczas lądowania. System ESG SeLa (Sensor-based Landing Aid) ma zostać zainstalowany na 26 niemieckich CH-53. Niemcu podczas lądowań posiłkowali się informacjami podawanymi przez jednego z członków załogi obserwującego zniżania poprzez uchyloną tylną rampę. Prace instalacyjne mają się zakończyć do 2013 rok. SeLa wykorzystuje radar  i inne czujniki do określania odległości i przekazuje je bezpośrednio do wyświetlaczy nahełmowych. Cały system był testowany przez przez jednostkę WTD-61 z Manching.

Źródło: shepardmedia.com

Zdjęcie: Redaktion Heer

Autor: dr Krzysztof Kuska

dr Krzysztof Kuska , analityk bezpieczeństwa, specjalista w dziedzinie lotnictwa wojskowego, historyk. Współpracował m.in. z magazynami: "Jane's Defence Weekly", "Defence and Security Alert", „Airforces Monthly”, „Combat Aircraft”, „Lotnictwo Aviation International” , „Lotnictwo", "Polska Zbrojna". Więcej na krzysztofkuska.com.