Zestaw czujników ma pomóc w lądowaniu maszyn CH-53.
Chodzi o sytuacje kiedy występuje tzw. brownout landing. Podczas lądowania podnoszone są tak duże ilości pyłu, że pilot traci możliwość realnej oceny odległości od ziemi, co przekłada się na podwyższone ryzyko katastrofy i znacząco utrudnia efektywne operowanie. Wcześniej również Brytyjczycy zainwestowali w sprzęt pomagający podczas lądowania. System ESG SeLa (Sensor-based Landing Aid) ma zostać zainstalowany na 26 niemieckich CH-53. Niemcu podczas lądowań posiłkowali się informacjami podawanymi przez jednego z członków załogi obserwującego zniżania poprzez uchyloną tylną rampę. Prace instalacyjne mają się zakończyć do 2013 rok. SeLa wykorzystuje radar i inne czujniki do określania odległości i przekazuje je bezpośrednio do wyświetlaczy nahełmowych. Cały system był testowany przez przez jednostkę WTD-61 z Manching.
Źródło: shepardmedia.com
Zdjęcie: Redaktion Heer