W myśl umowy podpisanej pomiędzy Departamentem Obrony, a firmą Rollsy-Royce Corp z siedzibą w Indianapolis ma ona dostarczyć wsparcie dla silników dla samolotów C-130J.
Kontrakt wart jest 112,224,520 dolarów. W myśl umowy firma ma zapewnić utrzymanie, wsparcie lotnicze, wsparcie przy zarządzaniu programem, wsparcie inżynieryjne, części zamienne oraz dane techniczne. Przedmiotem umowy są usługi związane z silnikami AE2100D3 i systemami śmigieł R-391. Silniki AE2100 bazują na sprawdzonej rodzinie T56. Wyposażono je w system FADEC (Full Authority Digital Electronic Control). Jednostki D3 jako pierwsze używały dwukanałowego systemu FADEC. Moc silnika to 4591 shp. System śmigła R-391 firmy Dowty Aerospace to w pełni kompozytowa konstrukcja. Posiada 6 łopat i jest lżejsza od poprzednio stosowanych oraz posiada mniej części ruchomych. System ACTS (automatic thrust control system) optymalizuje z kolei moc silników. Silniki dostosowano do pracy nad otwartym morzem oraz do startów z nieutwardzonych lotnisk. W porównaniu z poprzednimi wersjami jednostki napędowe tego typu generują o 29% więcej mocy i legitymują się zużyciem paliwa mniejszym o 15%.
Źródło: DoD
Zdjęcie: U.S. Air Force Photo/Airman 1st Class Caleb Pierce