Odbiorcą samolotu jest U.S. Coast Guard.
Maszyna HC-144A bazuje na konstrukcji CN-235. W chwili obecnej ponad 250 maszyn C-235 jest użytkowane u 17 międzynarodowych odbiorców. Samolot udało się przekazać na dwa miesiące przed planowanym terminem co można uznać za spory sukces. Ostateczne doposażenie i wykończenie zostało przeprowadzone w zakładach w Sewilli. Poza misjami SAR U.S. Coast Guard wykorzystuje samoloty Ocean Sentry do przeprowadzania patroli, transportu towarów i personelu oraz misji zwiadu i dozoru jak i misji związanych z udzielaniem pomocy humanitarnej. Jest to druga maszyna dostarczona w ramach kontraktu z 2010 roku w myśl którego 14 samolot ma być odebrany w połowie roku 2012. W planach amerykanów jest nabycie do 36 maszyn tego typu. Samoloty tego typu mogą pozostawać w powietrzu przez ponad 9 godzin co jest wartością dwukrotnie większa od HU-25, które zastępują. Ocean Sentry jest wyposażony w radar poszukiwawczy, kamery elektrooptyczne i podczerwone oraz system automatycznej identyfikacji do zbierania informacji od jednostek na morzu oraz odpowiednio dostosowany pakiet komunikacyjny.
Źródło: Airbus Military
Zdjęcie: Airbus Military