Kanada wybiera Airbusa C295W do swojego programu działań poszukiwawczo-ratowniczych

Rząd Kanady ogłosił, że wybrał Airbusa C295W na potrzeby programu działań poszukiwawczo-ratowniczych prowadzonych przez stałopłaty (FWSAR).

W ramach tego programu Kanadyjskie Królewskie Siły Lotnicze (RCAF) zakupią 16 samolotów C295W zmodyfikowanych na potrzeby takich działań. Kontrakt obejmował będzie także wsparcie serwisowe, zapewniane poprzez podmiot typu joint venture, utworzony przez Airbus Defence and Space oraz PAL Aerospace.

Kanadyjskie firmy miały znaczny wkład w model C295W. Każdy jego egzemplarz zasilany jest silnikami firmy Pratt & Whitney Canada, ich piloci szkoleni będą w nowej placówce stworzonej przez firmę CAE, a układy elektrooptyczne dla programu FWSAR zostaną dostarczone przez firmę L3 Wescam. Wsparcie serwisowe na czas trwania programu zapewni natomiast AirPro, podmiot typu joint venture utworzony przez Airbus Defence and Space oraz PAL Aerospace. Będzie one świadczone na terenie Kanady i przez Kanadyjczyków.

Dostawy kanadyjskich C295W rozpoczną się w ciągu trzech lat od daty przyznania kontraktu. Nowe maszyny dołączą na służbie do pięciu samolotów Airbus CC-150, wykorzystywanych do tankowania w powietrzu, transportu oraz przelotów dla VIP-ów.

Gdy kontrakt ten zostanie sfinalizowany, Kanada stanie się 25 krajem, który zamówił od Airbusa samoloty typu C295, zwiększając całkowitą dostarczoną ich liczbę do 185.

Źródło / Autor: Airbus Defence and Space
Zdjęcie: Airbus Defence and Space