Lufthansa Group uruchamia wirtualnego asystenta, który wyszuka najkorzystniejsze oferty

Lufthansa Group uruchomiła chatbota o imieniu Mildred, który wyszukuje najtańsze taryfy w ciągu najbliższych 9 miesięcy. Użytkownicy mogą zawężać wyniki wyszukiwania do określonych dat i klas podróży, a podczas korzystania z wirtualnego asystenta za pomocą aplikacji Facebook Messenger, mogą też określić miejsce odlotu i przylotu, kod portu lotniczego lub swoje miasto pobytu jako początek podróży. Chatbot dopasuje najbliższe lotnisko, z którego operuje Lufthansa i zaproponuje podróż wraz z rejsem powrotnym siedem dni później. Mildred wyszukuje oferty w kolejnych dziewięciu miesiącach, ale daty mogą być zawężone do konkretnych dni tygodnia, miesięcy lub świąt, np. Bożego Narodzenia. Mildred weźmie również pod uwagę wybraną klasę podróży: Ekonomiczną, Ekonomiczną Premium lub Biznes. Użytkownicy, którzy chcą kupić bilet są następnie przekierowywani do mobilnej strony LH.com, gdzie mogą dokonać rezerwacji rejsów bezpośrednio ze smartfona.

Avatar Mildred to przyjazna kobieta w okularach i różowym koku. Użytkownicy nie muszą wypełniać kwestionariuszy, bo proces odbywa się w formie pisemnego dialogu. Dlatego wybrano aplikację Facebook Messenger jako najodpowiedniejszą dla Mildred, która zapamięta wybrane lotnisko odlotu przez 24 godziny i odpowie na wszystkie pytania. Bot oparty jest na platformie Wit.ai, obsługującej zapytania w języku naturalnym (natural language processing). Platforma wybrana przez wewnętrzny zespół programistów posługuje się językiem angielskim i niemieckim, rozpoznaje także nazwy miejsc i daty i tłumaczy pisemne pytania na kod zrozumiały dla maszyny. Chatbot wykorzystuje dwa interfejsy: API dla bazy danych „Najbliższe lotnisko Lufthansy”, która przechowuje również trzyliterowe kody lotnisk (jak FRA dla Frankfurtu). Drugim interfejsem wykorzystywanym przez Mildred jest geolokalizacja Google, rozpoznająca wiele atrakcji turystycznych oraz nazwy miejsc. Jeśli użytkownik wprowadzi nazwę Wieża Eiffla, jako miasto docelowe rozpoznany zostanie Paryż. Na tej podstawie Mildred wysyła zapytanie do bazy danych „Lufthansa Best Price” i wyszukuje najtańsze oferty dostępne dla określonego kierunku.

Obecnie Mildred dostępna jest w wersji beta. Zespół programistów wymyślił i przetestował wiele różnych możliwych sformułowań, ale w praktyce stosowanych jest wiele więcej kombinacji. „Proces zaawansowania Mildred jest już na znaczącym poziomie, ale ważne było dla nas uruchomienie wersji beta, aby dać jej szansę na naukę. W cyfrowym świecie liczy się szybkość i podejście charakterystyczne dla startupów, co wiąże się z szybkimi testami nowych wersji i wprowadzaniu poprawek od grupy testerów” – powiedział dr Torsten Wingenter, Head of Digital Innovations. Mildred początkowo będzie rozumiała język niemiecki i angielski, a wkrótce także inne języki.

Wyszukiwarka najlepszych cen jest dostępna dla użytkowników iPhone’a i Androida poprzez bezpłatną aplikacje Facebook Messenger. W celu rozpoczęcia dialogu w okno wyszukiwarki aplikacji należy wpisać „Lufthansa Best Price”. Aby przetestować Mildred na ekranie komputera, należy wejść na stronę mildred.lh.com. W obu przypadkach wymagane jest posiadanie konta w serwisie Facebook.

Źródło / Autor: Lufthansa
Zdjęcie: Lufthansa