Wśród zaprezentowanych rozwiązań znajdują się nowe systemy radarowe i koncepcja wymiany informacji o lotach wojskowych i cywilnych
W ofercie, którą Airbus Defence and Space przedstawi na konferencji World ATM Congress 2015 w Madrycie, znalazły się m.in. nowe funkcje rozwiązania Airport Surveillance Radar Next Generation (ASR-NG). Radar zapewnia sprawniejsze wykrywanie oraz tłumienie echa farm wiatrowych, a także znacznie zwiększony zasięg (do 120 mil morskich, czyli 220 km). Ponadto, ASR-NG dostarcza teraz informacje o wysokości, które pochodzą z podstawowego radaru nadzoru i umożliwiają kontrolowanie podejścia.
Zaprezentowane zostanie również rozwiązanie IFF (identyfikacja „swój-obcy”) Monopulse Secondary Surveillance Radar MSSR 2000I, które jest zgodne z najnowszymi standardami Eurocontrol, ICAO i Nato i zapewnia najwyższą niezawodność w połączeniu z najniższymi kosztami użytkowania w całym cyklu eksploatacji.
Koncepcja trajektorii misji SESAR (Single European Sky ATM Research) przewiduje współpracę cywilno-wojskową poprzez wprowadzenie ciągłego przepływu informacji o potrzebach i ograniczeniach dotyczących przestrzeni powietrznej między załogą, koordynatorami szczebla krajowego i regionalnego oraz menedżerem sieci. W ten sposób oferuje zharmonizowaną usługę do zarządzania lotami wojskowymi w Europie.
Źródło / Autor: Airbus Defence and Space
Zdjęcie: Airbus Defence and Space