Kategorie
Tematy tygodnia

ITB 2014: airberlin wzmacnia kierunki turystyczne i inwestuje w produkt

W 2014 r. airberlin inwestuje w trasy i produkt. Dzięki partnerstwu z liniami Etihad Airways i partnerami z sojuszu oneworld® airberlin oferuje obecnie swoim gościom doskonałe połączenia na całym świecie do ponad 250 lotnisk docelowych i w ten sposób wzmacnia swój globalny zasięg. „Mamy korzenie w turystyce, którą w 2014 r. wzmocnimy jeszcze nowymi trasami i zwiększoną częstotliwością lotów. Jako przewoźnik typu full service airberlin oferuje maksimum komfortu w atrakcyjnych cenach zarówno osobom podróżującym turystycznie, jak również w celach biznesowych. Na początku drugiego kwartału 2014 r. airberlin będzie jedyną niemiecką linią lotniczą oferującą wyłącznie siedzenia FullFlat w swojej nowej klasie biznes. W drugiej połowie roku linia lotnicza wyposaży ponadto pierwszy samolot w WiFi na pokładzie i sukcesywnie będzie rozszerzać tę usługę na prawie całą flotę“- mówi Wolfgang Prock-Schauer, Chief Executive Officer airberlin, z okazji targów ITB 2014 w Berlinie. Prowadzona przez firmę „ofensywa komfortu” odnosi skutki, co pokazują najnowsze wyniki monitoringu marek BrandIndex przeprowadzanego przez Instytutu Badania Rynku YouGov: airberlin jest zwycięzcą w kategorii stosunku jakości do ceny i z wynikiem +21 punktów wyraźnie zajmuje pierwsze miejsce przed łącznie 15 ocenianymi liniami lotniczymi. Tym samym od połowy roku 2013 linie airberlin poprawiły swój wynik o pięć punktów procentowych.

Nowe trasy turystyczne i zwiększenie częstotliwości lotów

Od czasu założenia airberlin, turystyka jest ważnym filarem tej linii lotniczej i nadal pozostaje centralnym elementem strategii przedsiębiorstwa. W 2014 r. airberlin poszerza swoją ofertę turystyczną w szczególności do wakacyjnych regionów wybrzeża Morza Śródziemnego oraz o długodystansowe kierunki na Karaibach, w USA i w Abu Dhabi. Linia airberlin zwiększyła częstotliwość lotów do dziesięciu lotnisk docelowych w Grecji i pod względem lotów do tego kraju jest liderem rynku w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. „Cieszymy się, że nasza strategia polegająca na wprowadzeniu nowych połączeń i zwiększeniu częstotliwości lotów do Grecji się sprawdza. Grecja znów staje się popularna“ – mówi Prock-Schauer. Turcja również pozostaje mocnym celem turystycznym. airberlin lata na lotnisko Antalya z 18 portów lotniczych w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.. Tego lata airberlin oferuje większą liczbę lotów do Turcji z Kolonii/Bonn, Monachium, Norymbergi, Linzu, Grazu, Innsbrucku, Salzburga, Wiednia oraz Bazylei i Zurychu. Larnaca na Cyprze jest nową destynacją airberlin, która będzie obsługiwana przez NIKI z Wiednia. Nowym połączeniem z Wiednia jest również oferowane wspólnie z NIKI od marca 2014 r. połączenie na Maltę.

Od marca 2014 r. airberlin oferuje nowe połączenia z Düsseldorfu i Wiednia do stolicy Hiszpanii, Madrytu. Oprócz dwóch codziennych lotów z Berlina do Madrytu, od 31 marca airberlin będzie codziennie oprócz soboty latała z Düsseldorfu do Madrytu. Od 10 marca cztery razy, a od kwietnia pięć razy w tygodniu połączy hiszpańską metropolię z Wiedniem wspólnie z NIKI. Hiszpania włącznie z Wyspami Kanaryjskimi wciąż jest najbardziej ulubionym celem podróży lotniczych wśród europejskich urlopowiczów. airberlin zwiększyła także częstotliwość lotów na Wyspy Kanaryjskie w lecie 2014 r. Oferta linii airberlin z Monachium zostanie wzmocniona nowymi połączeniami na Gran Canarię, Lanzarote i południową Teneryfę. Latem 2014 r. airberlin oferuje z Niemiec, Austrii i Szwajcarii prawie 90 000 miejsc tygodniowo na Majorkę. Oznacza to 442 loty tygodniowo z 25 portów lotniczych w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Na lotnisku Palma de Mallorca airberlin jest liderem i również w przyszłości Majorka pozostanie jednym z najważniejszych obszarów docelowych dla airberlin. Z Majorki ta linia lotnicza oferuje ponadto wygodne połączenia z balearskimi wyspami Ibizą i Menorcą oraz z licznymi lotniskami docelowymi na hiszpańskim lądzie jak Bilbao, Sewilla i Walencja. Z liczbą lotów z Niemiec, Austrii i Szwajcarii, sięgającą 250 tygodniowo, latem 2014 r. także Włochy stanowią ważny kierunek w portfelu airberlin. Pod względem lotów z Düsseldorfu do włoskich miast nadbrzeżnych airberlin jest wyraźnym numerem jeden.

Na turystycznych trasach długodystansowych airberlin zwiększa częstotliwość lotów na Kubę, do Republiki Dominikany oraz do USA. Stany Zjednoczone są ważnym rynkiem wzrostowym dla airberlin. Druga pod względem wielkości linia lotnicza w Niemczech zwiększa liczbę połączeń do Nowego Jorku (JFK) i Chicago i od maja lata codziennie do Chicago oraz 20 razy tygodniowo non stop na lotnisko Johna F. Kennedy’ego w Nowym Jorku. Ponadto airberlin podwaja częstotliwość połączeń pomiędzy Berlinem a Abu Dhabi. Pozwoli to airberlin nadal rozwijać udane partnerstwo z linią Etihad Airways i za pośrednictwem węzła lotniczego w Abu Dhabi oferować swoim gościom jeszcze więcej możliwości połączeń między innymi z Tajlandią, Malezją, na Malediwy i Seszele lub do Australii. W sumie w sezonie letnim 2014 r. airberlin oferuje dwanaście długodystansowych destynacji na Karaibach, w USA, Azji i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Partnerstwa globalne

Wspólnie z partnerem strategicznym, Etihad Airways, oraz z partnerami sojuszu oneworld goście airberlin mają obecnie dostęp do ponad 250 lotnisk docelowych na całym świecie. Poprzez węzeł lotniczy linii Etihad Airways w Abu Dhabi pasażerowie mają możliwość połączeń z Azją, Australią, światem arabskim i z Seszelami. Nowością dla gości airberlin są możliwe do zarezerwowania od zaraz połączenia do Indii: przez Abu Dhabi dzięki Etihad Airways dostępne są codziennie połączenia do Bangalore, Chennai, Hyderabad, Kochi, Mumbai i New Delhi. airberlin planuje także włączenie Seulu do wspólnej sieci codeshare z liniami Etihad Airways. Dzięki siedmiu dodatkowym połączeniom pomiędzy Berlinem a Abu Dhabi od 26 października 2014 r., liniami Etihad Airways będzie można dolecieć do 43 zamiast poprzednich 19 lotnisk docelowych.

Globalna sieć połączeń linii airberlin jest dopełniona dzięki członkostwu w sojuszu lotniczym oneworld. Szczególnie w Ameryce Północnej airberlin rozbudowuje istniejące efekty synergii z partnerem z sojuszu oneworld, American Airlines i obecnie oferuje 60 połączeń codeshare, w wyniku czego prawie każdy region w USA jest dostępny dla gości airberlin.

Współpraca z S7 – partnerską linią lotniczą z sojuszu oneworld również rozwija się pozytywnie. Z Berlina, Düsseldorfu i Wiednia airberlin do dwóch razy dziennie lata do Moskwy. Ponadto lata też do St. Petersburga i Kaliningradu. Z tych trzech portów lotniczych goście airberlin mają bardzo dobre loty łączone z wewnątrzrosyjską siecią połączeń S7. „Na niektórych trasach do i z Rosji odnotowujemy więcej rezerwacji z rynków zagranicznych niż z krajów niemieckojęzycznych.“ – mówi CEO airberlin, Wolfgang Prock-Schauer.

Produkt i Usługi

Życzenia gości linii airberlin również w tym roku znajdują się w centrum strategii przedsiębiorstwa. airberlin w 2014 r. wyposaży pierwszy samolot w WiFi na pokładzie. Ta usługa będzie sukcesywnie rozszerzana na prawie całą flotę. „Należymy do pierwszych linii lotniczych oferujących WiFi nie tylko na trasach długodystansowych, ale również na lotach krótko- i średniodystansowych. W ten sposób odpowiadamy na zapotrzebowanie naszych gości na nowe możliwości komunikacji i rozrywki na pokładzie“ – mówi Prock-Schauer. Ponadto z początkiem nowego kwartału zostanie ukończona zmiana wyposażenia klasy biznes linii airberlin. Wówczas airberlin jako jedyna niemiecka linia lotnicza zaoferuje wyłącznie siedzenia typu FullFlat w klasie biznes. Linia airberlin rozszerzyła koncepcję obsługi w klasie biznes, aby móc w każdej chwili zagwarantować swoim gościom elastyczną i indywidualną obsługę na najwyższym poziomie. Różnorodne aktualizacje obsługi, na przykład kawa na wynos przy opuszczaniu samolotu, stale podnoszą komfort gości. Przeważające wyposażenie nowej klasy biznes linii airberlin w pojedyncze siedzenia gwarantuje maksimum sfery prywatnej i dostęp do przejścia z każdego miejsca. Zmiana wyposażenia klasy ekonomicznej we wszystkich samolotach floty airberlin latających na lotach długodystansowych została już zakończona. Każde siedzenie dysponuje wbudowanym systemem rozrywki. Nakładka antyzakrzepowa zapewnia komfort zdrowotny w czasie lotu. Podczas wszystkich lotów airberlin poza przyjaznymi dla dzieci programami rozrywkowymi stewardzi trzymają w gotowości zabawkę dla najmłodszych gości.

Korzyści dla osób często podróżujących

Osoby często podróżujące osiągają korzyści z programu lojalnościowego linii airberlin: w tym roku topbonus obchodzi swoje dziesięciolecie i ma już ponad 3,4 miliona członków. U ponad 120 partnerów na całym świecie uczestnicy topbonus mogą cieszyć się dużą ilością korzyści. Ponadto topbonus można połączyć z business points, programem korporacyjnym linii lotniczej. Przed odlotem airberlin oferuje swoim klientom statusowym możliwość korzystania z saloników lotniskowych partnerów oraz z ekskluzywnych poczekalni airberlin. Niedawno w Wiedniu otwarto pierwszą ekskluzywną poczekalnię poza terenem Niemiec. Kolejne ekskluzywne poczekalnie linia lotnicza oferuje w Berlinie, Düsseldorfie, Hamburgu, Kolonii/Bonn oraz Monachium. Otwarcie na lotnisku w Norymberdze jest zaplanowane na 2014 r.

Partnerzy Premium airberlin

Od tego lata airberlin współpracuje z firmą Hertz oferującą wynajem samochodów i dzięki temu uzupełnia istniejące partnerstwa specjalne z firmami Sixt, HRS i ERGO Direkt. Z nowego partnerstwa korzyści odniosą szczególnie osoby podróżujące do USA. Hertz jest największą firmą oferującą samochody na wynajem na amerykańskich lotniskach.

Udowodnione zrównoważone zarządzanie organizacją

W działaniach airberlin zawsze na centralnym miejscu znajduje się temat zrównoważonego rozwoju. Za zrównoważone zarządzanie firmą airberlin uzyskała teraz certyfikat TÜV-Rheinland. Badano następujące obszary: zasady zrównoważonego zarządzania firmą, odpowiedzialność społeczna, bezpieczeństwo pracy i ochrona zdrowia, zarządzanie jakością, bezpieczeństwo danych, zgodność z przepisami, energia i środowisko. Flota airberlin o średniej wieku wynoszącej jedynie pięć lat jest jedną z najmłodszych w Europie. Przy zużyciu paliwa wynoszącym tylko 3,3 litra na 100 przelecianych pasażerokilometrów jest ona jedną z najbardziej efektywnych ekologicznie w branży. W ciągu minionych 20 lat airberlin zmniejszyła swoje zużycie paliwa o 25 procent. airberlin stale pracuje nad obszernym programem efektywnego zużycia paliwa. Nieustannie opracowywane są nowe działania, mające na celu jeszcze efektywniejsze i jeszcze bardziej oszczędzające paliwo latanie. Nadto linia lotnicza po raz trzeci z kolei została odznaczona certyfikatem serwisowym przez TÜV-Rheinland.

airberlin

Źródło / Autor: airberlin

Zdjęcie: airberlin

Autor: Redakcja Świat

Redakcja Świat