Firma Russian Helicopters poinformowała dziś o udanym rozpoczęciu testów śmigłowca Mi-38 z silnikami rosyjskiej konstrukcji TW7-117W. Zostały one specjalnie zaprojektowane przez firmę Klimow będącą częścią koncernu UEC właśnie na potrzeby maszyn transportowych i pasażerskich.
Do pierwszego lotu trzeciego prototypu Mi-38 na dłuższym dystansie doszło 29 listopada bieżącego roku, a próby zawisu miały miejsce 13 listopada.
Pozytywny przebieg prób otwiera drogę do rozpoczęcia procedury wewnętrznej certyfikacji AP-29.
Nowe silniki generują moc od 2500 do 3000 KM i bazują na jednostce TW7-117, z która mają ponad 90% wspólnych części. W razie konieczności piloci mają do dyspozycji moc awaryjną wynoszącą od 2800 do 3750 KM. Silniki wyposażono w system FADEC wykorzystujący moduły BARK-12 lub BARK-57.
Źródło: Russian Helicopters
Zdjęcie: Russian Helicopters