Od początku roku do końca września Airbus odnotował portfel zamówień obejmujący 1062 samoloty i dostarczył w tym czasie 445 odrzutowców.
Tym samym we wrześniu koncern przekroczył cel sprzedaży na rok 2013 o 170 samolotów, a liczba dostaw wzrosła o 10 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. Całkowity portfel zamówień do realizacji osiągnął rekordowy pułap 5300 odrzutowców, co przekłada się na osiem lat produkcji.
Podpisane we wrześniu kontrakty obejmują:
– zamówienie Lufthansy na 25 samolotów A350-900 z opcją na 30 dodatkowych (z możliwością zamiany części zamówienia na większe A350-1000). Pokaźne zamówienie Lufthansy na szerokokadłubowe A350 zostało złożone sześć miesięcy po podjęcou strategicznej decyzji o eksploatacji wyłącznie samolotów Airbusa w swojej flocie wąskokadłubowej.
– British Airways zamówiły z kolei 18 samolotów A350-1000 zgodnie z wcześniejszą deklaracją (ponad 700 zamówionych maszyn dotychczas)
– Delta Airlines podpisały umowę zakupu 10 samolotów A330-300 oraz 30 –A321ceo z rodziny A320 (wznowienie zakupów u Airbusa po 2 dekadach)
– International Airline Group i należące do nich linie Vueling zamówiły 30 samolotów A320ceo i 32 A320neo
– BOC Aviation złożył zamówienia na 25 samolotów z rodziny A320 ( sześć A320c eo, cztery A320neo, siedem A321ceo i osiem A321ne
Zrealizowane dostawy:
We wrześniu Airbus dostarczył 51 samolotów, w tym m. in A321 dla Sichuan Airlines, A320 do Spring Airlines, ponadto A330 – 300 dla Singapore Airlines, Philippine Airlines, Geruda Indonesia i Cebu. Odbiorcami A380 we wrześniu były linie Air France, British Airways i Emiraty. Tym samym liczba A380 dostarczonych klientom do końca września wynosi 14 maszyn. W całym 2013 r. koncern planuje dostarczyć 25 samolotów A380.
Źródło / Autor: Airbus