Linie lotnicze UPS mają 25 lat

Linie lotnicze UPS od 25 lat dostarczają przesyłki na całym świecie.
2012
Kwiecień – największe pojedyncze gradobicie w historii linii lotniczych miało miejsce
28 kwietnia w Louisville. W wyniku tego zdarzenia 41 samolotów floty UPS zostało wycofanych z eksploatacji.
Październik – UPS rozpoczął testy niskowagowych kontenerów MACROLite , które zapewniają większą trwałość i są bardziej odporne na ogień.
Listopad – Huragan Sandy miał znaczący wpływ na operacje lotnicze UPS na całym wschodnim wybrzeżu USA.
2011
Marzec – UPS przetransportował pomoc humanitarną do Japonii po trzęsieniu ziemi i tsunami, które miało miejsce w tym regionie.
Kwiecień – UPS ogłosił, że będzie pierwszym międzynarodowym przewoźnikiem, który wyposaży swoją flotę powietrzną w Emergency Vision Assurance System, zapewniający lepszą widoczność w przypadku pojawienia się dymu w kabinie.
Czerwiec – UPS przetransportował pięciomiesięcznego osieroconego misia polarnego do jego nowego domu w zoo Louisville. Wydarzenie to było szeroko komentowane w amerykańskich mediach.
Sierpień – UPS rozpoczął instalowanie uproszczonej wersji maski tlenowej zakrywającej całą twarz, w każdym swoim samolocie.

Wrzesień – UPS wprowadził kontenery PharmaPort 360, które oferują nowe rozwiązania w zakresie transportu wrażliwych na temperaturę produktów dla branży medycznej.

2010
Luty – Linie lotnicze UPS dostarczyły pomoc na Haiti po trzęsieniu ziemi, które nawiedziło ten kraj w styczniu.
Kwiecień – erupcje wulkanu na Islandii zakłóciły operacje powietrzne UPS.
Maj – UPS oficjalnie otworzył swój nowy azjatycki hub w Shenzhen. Obiekt o wielkości 89 tys. mkw. jest największym hubem firmy w tym rejonie świata.. Pierwsze samoloty UPS wylądowały w Shenzhen w ramach lotu testowego, 24 stycznia.
2009
Luty – linie lotnicze UPS zostały nazwane Liniami Lotniczymi Cargo Roku 2009 przez redakcję magazynu Air Transport World.

Maj – Era samolotów DC-8 w UPS została zakończona. Samoloty te były maszynami, które zapoczątkowały linię lotniczą UPS.

2008

Maj – UPS przetransportował 2200-letnią chińską armię terakotowych wojowników z Szanghaju do Santa Ana w Kalifornii.

Sierpień – UPS otworzył swoje centrum treningowe dla pilotów w Anchorage na Alasce. Jest to pierwsze tego typu centrum szkoleniowe UPS, poza Louisville.

Grudzień – UPS otworzył nowy międzynarodowy hub w Szanghaju. Obiekt ten o wielkości 1 mln mkw., co jest równoznaczne z wielkością 14 boisk do piłki nożnej, jest pierwszym tego rodzaju centrum, które zostało zbudowane w Chinach przez zagranicznego przewoźnika.

2007

Sierpień – Ponad 600 pracowników zebrało się w hangarze Louisville podczas pierwszego lotu UPS-owego 747-400. Samolot regularne latał pomiędzy Louisville a Anchorage.

Wrzesień – ostatni aktywny samolot UPS, 727 odleciał na emeryturę do Roswell w Nowym Meksyku.

2006

Czerwiec – UPS rozszerzył swoje usługi w zakresie ciężkiego frachtu lotniczego, otwierając Worldport Freight Facility, centrum UPS w zakresie ciężkich ładunków lotniczych.

Grudzień – Otwarto miasteczko dla pilotów UPS w Anchorage, na Alasce. Operacje hubu w Anchorage obsługują więcej wolumenu frachtowego, niż jakikolwiek inna lokalizacja UPS, z wyjątkiem Louisville.

2005

Czerwiec – UPS przetransportował dwie najcięższe na świecie ryby, rekiny wielorybie, z Tajpej do nowego akwarium w Georgii, w stanie Atlanta.

Wrzesień – UPS przetransportował pomoc o wadze prawie 2 tys. ton po huraganie Katrina

Październik – UPS przetransportował dwa wieloryby beluga z parku rozrywki w Mexico City do Atlanty.

2004

Kwiecień – UPS zmodernizował system planowania lotów oraz funkcje sterowania, przechodząc na system o nazwie Lido. Pozawala on na bardziej efektywne planowanie i monitorowanie siatki lotów UPS.

Grudzień – Trzy dni przed świętami Bożego Narodzenia, silne opady śniegu w Louisville ograniczyły możliwość realizowania operacji lotniczych. Setki pracowników UPS pracowało przez całą dobę, aby doprowadzić operacje lotnicze z powrotem do normy.

2003

Marzec – UPS zaprezentował nową, dynamiczną, globalną inicjatywę dotyczącą pozycjonowania marki.

Lipiec – Z powodu podwyższonych zasad bezpieczeństwa w kokpicie, FAA ograniczyło przywileje w zakresie tzw. „jumpseat” do określonych grup pracowników.

2002

Wrzesień – Otwarto UPS Worldport w Louisville, podwajając wielkość sortowni do 4 mln m. kw. W nowym obiekcie, dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologii wprowadzono automatyzację procesu sortowania przesyłek ekspresowych.

Grudzień – UPS Air Cargo wygenerowało ponad pół miliarda dolarów przychodów w jeden rok.

2001

Kwiecień – UPS China Express, pierwszy lot UPS do Chin, z Ontario w Kalifornii do Pekinu.

Wrzesień – Federalna Administracja Lotnictwa zamknęła przestrzeń powietrzną nad USA z powodu ataków na World Trade Center i Pentagon. UPS był w stanie kontynuować obsługę dzięki rozległej sieci naziemnej. Ciężka praca i cierpliwość pozwoliła UPS stać się pierwszą linią lotniczą, która powróciła do normalnej pracy po atakach.

Październik – Ponad 1000 pracowników UPS zgromadzonych w hangarze Louisville powitało nowy samolot dalekiego zasięgu, MD-11.

Grudzień – Samolot N691UP, 747, stał się pierwszym samolotem UPS, który odszedł na „lotniczą emeryturę”. Samolot został rozebrany na części na lotnisku Goodyear w Phoenix 18 kwietnia 2002 roku.

2000

Lipiec – UPS świętowało przybycie swojego pierwszego Airbusa cargo, o numerze seryjnym N120UP.

Grudzień – UPS rozpoczął budowę nowego hubu na lotnisku Miami International, inwestycji wartej 30 mln dolarów.

1999

Listopad – UPS ustanowił nowy rekord na Wall Street z największą pierwszą publiczną ofertą akcji w historii – 109.400.000 akcji zwykłych klasy B.

Listopad: UPS transportuje Lun i Yang, dwie chińskie pandy, z Pekinu do Atlanty.

1998

Marzec – UPS ogłosił, że zrealizuje w Louisville wartą 860 mln dolarów rozbudowę centrum lotniczego. Budowa projektu „Hubu 2000”, obecnie znanego jako Worldport, rozpoczęła się w 1998 roku.

Październik – UPS rozpoczyna migrację danych z SYSM, aplikacji IBM opartej na komputerach typu „mainframe”, na e-maile.

1997

Luty – UPS został pierwszą z wiodących linii lotniczych w Ameryce Północnej, która osiągnęła 100 procent zgodności z zasadami hałasu Stage 3.

Marzec – Mniej niż 56 godziny po otrzymaniu zgody FAA na przewozy pasażerskie, samolot N946UP odbył pierwszy dochodowy pasażerski lot UPS z Pittsburgha do Orlando na Florydzie, z zapełnionymi wszystkimi 113 miejscami. Ostatni czarterowy lot pasażerski UPS wylądował na lotnisku Louisville International we wrześniu 2001 roku.

Sierpień – The International Brotherhood of Teamsters wezwało do pierwszego ogólnonarodowego strajku w historii UPS. Pracownicy powrócili do pracy 15 dni później.

1995

Kwiecień – Podczas koordynowanej przez Kentucky Harvest pomocy humanitarnej, UPS wysłało 69 ton żywności z Louisville do Oklahoma City by nakarmić ratowników pracujących w akcji ratowniczej po wybuchu w Alfred P. Murrah Federal Building, 19 kwietnia.

Październik – Pierwszy 767-300, samolot N302UP, przechodzi oficjalny chrzest.

1994

Styczeń – Szesnaście cali śniegu i ujemne temperatury sparaliżowały Louisville na prawie tydzień. Operacje hubu powietrznego były zakłócane przez jedno z najgorszych zjawisk pogodowych, które kiedykolwiek wpłynęło na UPS Air Services.

1992

Luty – UPS otrzymało zgodę FAA na lądowanie samolotów 757 w warunkach atmosferycznych kategorii II, co skutkowało mniejszymi opóźnieniami czy zmianami trybu dostaw.

1991

Maj – Pracownicy zaczęli przenosić się do nowej siedziby linii lotniczej – Air Group Building – w Louisville, tym samym konsolidując biura administracyjne zajmujące się operacjami lotniczymi UPS na całym świecie. Przed otwarciem AGB to tzw. Randolph Building był główną siedzibą linii lotniczych.

1990

Maj – Uroczyste przecięcie wstęgi zaakcentowało otwarcie wartego 18,6 mln dolarów hangaru obsługi technicznej samolotów cargo w Louisville.

Listopad – UPS ogłosiło zakup pakietu 25 nowych samolotów cargo 757 od Boeinga Co.

1988

Luty – Samolot N880UP, DC-8, obsłużył pierwszy komercyjny lot UPS Airlines z Louisville do Milwaukee.

747-400_hires

Źródło/Autor: UPS

Zdjęcie: UPS

Autor: Redakcja Świat

Redakcja Świat