MJOLNIR UAV

MJOLNIR to najbardziej zaawansowany aparat opracowany przez szwajcarską firmę Swiss UAV.

Maszyna bazuje na doświadczeniach pozyskanych podczas konstruowania modeli o mniejszych możliwościach: Koax X-240 i Neo S-300. Wszystkie oferowane aparaty to śmigłowce bezzałogowe. MJOLNIR i Neo S-300 posiadają układ klasyczny wirników, z kolei Koax X-240 opiera się na  posiadającym wiele zalet – rozwiązaniu Kamowa.

Aparat jest w pełni autonomiczny, cechuje się niezawodnością i prostotą w obsłudze. Zgodnie z założeniami stosowanymi przy wszystkich aparatach MJOLNIR mieści się w niewielkim pojeździe transportowym i może być obsługiwany przez dwie osoby dzięki niewielkiej masie na pusto. Do napędu wykorzystywany jest silnik pozwalający na stosowanie różnych rodzajów paliwa co poprawia możliwości operowania w trudnych warunkach gdzie logistyka nie zawsze może nadążać za wymaganiami pola walki. Dodatkowo klasyczna benzyna jest gorsza w transporcie i przechowywaniu, i znacznie niebezpieczniejsza. Silniki Heavy fuel są też bardziej tolerancyjne na jakość paliwa. Jako że maszyna bazuje na koncepcji śmigłowca nie ma potrzeby stosowania systemów startów i lądowania, a operowanie może odbywać się również w terenie zurbanizowanym. Dodatkowym zabezpieczaniem jest system spadochronowy uruchamiany w sytuacjach awaryjnych. Naziemna stacja kontroli została zaprojektowana z naciskiem na prostotę obsługi. Całość jest przygotowana na integrację podzespołów pochodzących od firm zewnętrznych. Do monitorowania i komunikacji mogą zostać wykorzystane różne zestawy w zależności od potrzeb zamawiającego.

Podstawowe dane:
Prędkość: 0-145km/h
Pułap: do 4500m
Długotrwałość lotu: do 5h w zależności od konfiguracji
Promień działania: do 120km
Paliwo: Jet A1/JP6-8 (do 60l), diesel
Turbina: 1 x 30kW (twin-upgrade possible)
Ładunek użyteczny: do 35kg
MTOW: do 145kg
Wirnik główny: 3 łopatowy
Średnica: 3,5m
Typowa misja: inspekcja linii przesyłowych, patrole morskie

Źródło: Swiss UAV

Zdjęcia: Swiss UAV

Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl

 Więcej informacji na stronie głównej Milipedii