Jest to część światowej prognozy firmy Airbus na nadchodzące 20 lat.
Prognoza dla niemieckiego rynku lotniczego została ogłoszona przy okazji trwającego właśnie Berlin Air Show 2012. Według niej przewoźnicy z Niemiec będą potrzebowali 1000 nowych samolotów pasażerskich (100 i więcej miejsc) w ciągu nadchodzących 20 lat. W tej liczbie 690 maszyn to samoloty wąskokadłubowe, ponad 230 to szerokokadłubowe, średnie dalekiego zasięgu oraz około 100 bardzo dużych. Wartość tego rynku to około 148 miliardów dolarów według dzisiejszych cen. Floty przewoźników niemieckich, zgodnie z prognozą, wzrosną z obecnych 670 maszyn do 1300 w 2031 roku.
Niemiecki pasażerski transport lotniczy wzrósł w latach 2000-2011 o 45% (przy 3 bardzo złych okresach dla światowego lotnictwa). Transport europejski (w tym regionalny wewnątrz Niemiec) wzrósł o ponad 30%, a ruch poza Europę wzrósł o ponad 50%
Siedmiu niemieckich przewoźników (Air Berlin, Condor, Germanwings, European Air Transport, Germania, Hamburg Airways oraz Lufthansa) obecnie korzysta z ponad 350 samolotów produkcji Airbusa: 245 z rodziny A320, 18 A300/A310, 83 A330/A340 i 10 A380. To 55% łącznej floty niemieckich linii lotniczych. Lufthansa jest największym europejskim operatorem maszyn Airbus i trzecim na świecie.
Źródło: Airbus
Zdjęcie: Krzysztof Kuska