MH-47G to maszyna zbudowana na potrzeby Sił Specjalnych.
Śmigłowiec został dostosowany do wykonywania misji dalekiego zasięgu na niskim pułapie w dzień lub w nocy w trudnych warunkach pogodowych i nad każdym terenem.
Maszyna posiada w pełni zintegrowaną cyfrową awionikę pozwalającą na globalną komunikację i nawigację (Common Avionics Architecture System (CAAS)). Jest to jedno z najbardziej zaawansowanych rozwiązań komunikacyjnych przewidzianych również dla maszyn z rodziny MH-60. W skład systemu wchodzi zintegrowany forwardlooking infrared (FLIR) oraz wielotrybowy radar pozwalające na bezpieczny lot tuż nad ziemią przy bardzo słabej widoczności i kiepskich warunkach pogodowych. Za dostawę awioniki odpowiada Rockwell Collins oraz SCI Sanima. Systemy komunikacji i prezentacji danych pozwalają na wyświetlanie informacji wywiadowczych niemal w czasie rzeczywistym (Near Real Time Intelligence Data (NRTID)).
By zapewnić daleki zasięg na pokładzie zintegrowano dodatkowe zbiorniki oraz możliwość tankownia w powietrzu. Zwiększony zapas paliwa powoduje podwojenie zasięgu śmigłowców w wersji F co przekłada się na promień działania rzędu 300 mil. Śmigłowiec posiada również rozbudowany system przenoszenia ładunków. Maszyny powstają na wspólnej linii dla śmigłowców MH-47G/CH-47F.
Podstawowe dane:
Długość kadłuba: 15,9 m
Długość wraz z wirnikami: 30,18 m
Szerokość: 4,8 m
Średnica wirnika głównego: 18,29 m
Wysokość: 5,77 m
Napęd: 2xHoneywell 55GA714A
Moc: 2×4733 shp
Prędkość: 315 km/h
Zapas paliwa: 7828 l
Ładunek użyteczny: 11340 kg
Promień działania 630 km
Maksymalna masa startowa: 24494 kg
Pierwszy lot: 12 marca 2004
Źródło: Boeing
Zdjęcie: Boeing/Ted Carlson
Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl |