RC-135U Combat Sent zapewnia strategiczny zwiad elektroniczny na potrzeby prezydenta USA, sekretarza obrony, Departamentu Obrony i dowódców poszczególnych teatrów.
Samolot odpowiedzialny jest za lokalizowanie i identyfikację zagranicznych systemów radarowych, zarówno tych morskich, lądowych i powietrznych.
Combat Sent zbiera wszystkie informacje i poddaje je szczegółowej analizie na potrzeby własnych sił. Dodatkowo zebrane dane są wstępnie sortowane na potrzeby późniejszej obróbki. Samoloty operują na całym świecie zarówno w warunkach pokojowych jak i i podczas operacji wojskowych.
Wszystkie maszyny są wyposażone w system tankowania w powietrzu pozwalający na wykonywanie bardzo długich lotów. W skład pakietu komunikacyjnego wchodzi aparatura radiowa pracująca na wysokich, bardzo wysokich i ultra wysokich częstotliwościach. Samolot posiada również rozbudowany pakiet nawigacyjny.
Co ciekawe stanowiska personelu obsługi są podobnie skonfigurowane, ale na każdym samolocie są nieco odmienne. Samolot jest łatwo rozpoznawalny dzięki antenom zainstalowanym pod nosem, na końcach skrzydeł oraz dzięki wydłużonemu ogonowi. Pogrubiona jest również część samolotu tuż za kabiną pilotów.
W skład załogi samolotu wchodzi 2 pilotów, jeden nawigator, dwóch inżynierów systemów powietrznych i minimum dziesięciu oficerów systemów elektronicznych orz sześciu dodatkowych specjalistów.
USAF posiada w swym zasobie dwie maszyny tego typu. Na pokładzie zainstalowano wiele komercyjnych systemów pozwalających na manualną i automatyczną analizę zebranych danych.
Podstawowe dane:
Podstawowa rola: samolot zwiadu, dozoru
Producent: Boeing Aerospace
Napęd: 4 x CFM International F108-CF-201
Ciąg: 4 x 21600 funtów
Rozpiętość: 41,4m
Długość: 42,6m
Wysokość: 12,7m
Masa: 75160kg
Max. masa startowa: 135626,4kg
Zapas paliwa: 58967kg
Prędkość: ponad 500mph
Zasięg: 4000mm
Pułap: ponad 10688m
Koszt jednostkowy: niedostępne
Wstępna gotowość: kwiecień 1964
W służbie: 2
Źródło: USAF
Zdjęcie: USAF
Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl |