W programie F-35C można mówić o kolejnym małym krok naprzód.
13 czerwca doszło do pierwszego nocnego startu dla wersji przeznaczonej do stacjonowania na lotniskowcach. Głównym celem lotu było sprawdzenie działania nocnego oświetlenia samolotu. Za sterami maszyny CF-2 zasiadł pilot testowy U.S. Marine Corps Lt. Col. Matt Taylor. Samoloty przeznaczone dla Marynarki różnią się nieco od wersji F-35A i F-35B. Charakteryzują się większą powierzchnią skrzydeł oraz co najistotniejsze wzmocnionym podwoziem, które musi wytrzymać niekiedy dość twarde lądowania na lotniskowcach. Dodatkowo samolot posiada hak do lądowania, a całość jest w stanie wytrzymać bez kłopotu przeciążenia związane ze startami przy pomocy katapulty. Przed dostarczeniem do Marynarki samoloty przechodzą testy w NAS Patuxent River. Warto dodać, że samolot swego czasu miał pewne problemy z hakiem służącym do wyłapywania liny, z którym konstruktorzy musieli sobie dopiero poradzić.
Źródło: Navair
Zdjęcie: Lockheed Martin