Saab 2000 ERIEYE AEW&C

Saab reklamuje swój samolot jako jedyną maszynę o statusie operacyjnym z radarem AESA (Active Electronically Scanned Array).

Saab 2000 wykorzystuje najnowszy radar ERIEYE, który dzięki ciągłym pracom rozwojowym uzyskał możliwość wykrywania niewielkich celów powietrznych, śmigłowców będących w zawisie, pocisków cruise oraz małych celów morskich takich jak łodzie gumowe i dzięki temu zapewnia pełniejszy obraz sytuacji dozorowanego regionu. Na pokładzie samolotu poza najnowsza wersją radaru zainstalowano poprawione oprogramowanie odpowiedzialne za część morską, system misji ERIEYE, Electronic Support Measures (ESM), system samoobrony (Self Protection System (SPS)), łącza satelitarne SATCOM, system identyfikacji AIS (Automatic Identification System). Całość jest w pełni kompatybilna z innymi platformami dozoru oferowanymi przez firmę Saab. Wielotrybowy radar charakteryzuje się zasięgiem rzędu 450 kilometrów oraz pokryciem przestrzeni do pułapu 20km (65000 stóp). Efektywny obszar dozorowany to 500.000 kilometrów kwadratowych. Co ważne radar może jednocześnie dozorować przestrzeń powietrzną oraz powierzchnię morza. Główne cele są śledzone w trybie automatycznym, a jako wyposażenie standardowe zainstalowany jest system IFF (Identification Friend or Foe). Długotrwałość lotu maszyny to ponad 9,5h przy zasięgu ponad 2000 mil morskich. Czas potrzebny na osiągnięcie pułapu 25000 stóp to 15 minut. Prędkość przelotowa wynosi 340 węzły, a patrolowa 160 węzłów. Rozbieg ustalono na 1400m, a pułap na 30000 stóp.

Źródło: Saab

Zdjęcia: Saab

Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl

 Więcej informacji na stronie głównej Milipedii