E95U i E95P – systemy obsługi celu pozornego E95M

System celu pozornego E95M wyposażony jest w naziemną, mobilną stację kontroli E95U oraz holowaną katapultę pneumatyczną E95P.

Naziemna stacja kontroli zapewnia przygotowanie aparatu przed lotem, wykonanie procedur przedstartowych, start E95M, jego kontrolę, przygotowanie programów lotu oraz środków naziemnych niezbędnych do użycia systemu. Całość zainstalowana jest na samochodzie GAZ-3308 z napędem na 4 koła. Do kontroli używane są komendy radiowe. Cel może poruszać się automatycznie w ramach zapisanego programu misji lub zdalnie w wyniku komend wydawanych ze stanowiska kontrolnego (automated workplace (AWP)). W sytuacji awaryjnej, gdy dojdzie do zerwania połączenia system pokładowy automatycznie rozpoczyna procedurę lądowania. Stacja kontroli zawiera odpowiednie wyposażenie radiowe, system elektryczny, system sprężonego powietrza, komunikacyjny oraz zapas części zamiennych. Jedna stacja może obsługiwać do 4 aparatów.

Do startu wykorzystywana jest katapulta pneumatyczna E95P holowana za stacją kontroli E95U. Składa się ona z systemu kontroli pneumatyki, systemu kontroli celu oraz urządzenia odpowiedzialnego za uruchomienie silnika celu pozornego. Maksymalna masa obiektu startującego nie może przekraczać 70kg. Całość waży 760kg.

Źródło: Enics

Zdjęcia: Enics

Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl

 Więcej informacji na stronie głównej Milipedii