Firebird – system dozoru powietrznego

Firebird jest ciekawym rozwiązaniem w dziedzinie powietrznego zwiadu i dozoru.

System może funkcjonować w trybie załogowym i bezzałogowym co czyni go jedną z nielicznych maszyn tego typu. Do komunikacji z aparatem może być wykorzystywane szerokopasmowe łącze LOS (Line-of-sight) lub BLOS (Beyonde-line-of-site). Na pokładzie mogą zostać zainstalowane systemy rejestrujące informacje. Całość opiera się na standardowych interfejsach i protokołach kontroli. Głównym zadaniem aparatów Firebird jest zbieranie danych w czasie rzeczywistym poprzez jednoczesne wykorzystanie wielu czujników ISR i czujników komunikacyjnych. Całość zbieranych danych jest łączona co przekłada się na łatwe ich wykorzystanie jako pomoc przy podejmowaniu kluczowych decyzji. System może zabierać na pokład i jednocześnie wykorzystywać do 4 różnych systemów dozoru.

Podstawowe dane:
Masa: 2268kg
Rozpiętość: 19,8m
Długość: 10.3m
Wysokość: 3m
Pułap maksymalny: 9,1km
Długotrwałość lotu: 24-40h
Ładunek użyteczny: 562kg (zew. I wewn.)
Napęd: Lycoming TEO-540 lub opcjonalnie HFE

Źródło: Northrop Grumman

Zdjęcie: Northrop Grumman

Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl

 Więcej informacji na stronie głównej Milipedii