Kategorie
UAV

MQ-8B Fire Scout

MQ-8B Fire Scout to aparat VTUAV (Vertical Takeoff and Landing Tactical Unmanned Aerial Vehicle).

Aparat jest w stanie wykonywać w pełni autonomiczne starty i lądowania z jednostek morskich lub na terenach lądowych w bliskości operujących wojsk własnych. Całość bazuje na cywilnym śmigłowcu firmy Schweizer, a system kontroli jest zgodny z urządzeniami używanymi na okrętach Marynarki USA. Modułowa konstrukcja umożliwia dostosowanie przenoszonych systemów oraz zostawia miejsce na przyszły rozwój. Dzięki długotrwałość lotu rzędu 8h aparat może funkcjonować w odległości do 200km od miejsca startu. Na pokładzie MQ-8B Fire Scout zainstalowano systemy EO/IR, wskaźniki laserowe i laserowe systemy mierzenia odległości co przekłada się na wykorzystanie go do wyszukiwania, identyfikowania, śledzenia i podświetlania potencjalnych celów. System może również funkcjonować jako platforma przekaźnikowa powiększając możliwości innych rozwiązań. System kontroli aparatu został pomyślany tak, by być kompatybilnym zarówno z jednostkami TCS montowanymi na okrętach jak i tymi używanymi na lądzie.

Podstawowe dane:
Długość kadłuba: 7,3m
Szerokość: 1,9m
Długość ze złożonymi łopatami: 9,2m
Średnica wirnika głównego: 8,4m
Wysokość: 2,9m
Masa: 1428,8kg
Napęd: Rolls Royce 250-C20W
Prędkość: ponad 115 węzłów
Pułap: 6,1km
Długotrwałość lotu: max +8 (zależne od ładunku)

Źródło: Northrop Grumman

Zdjęcie: Northrop Grumman

Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl

 Więcej informacji na stronie głównej Milipedii

Autor: dr Krzysztof Kuska

dr Krzysztof Kuska , analityk bezpieczeństwa, specjalista w dziedzinie lotnictwa wojskowego, historyk. Współpracował m.in. z magazynami: "Jane's Defence Weekly", "Defence and Security Alert", „Airforces Monthly”, „Combat Aircraft”, „Lotnictwo Aviation International” , „Lotnictwo", "Polska Zbrojna". Więcej na krzysztofkuska.com.