Fire-X VUAS

Fire-X VUAS (vertical unmanned aircraft system) to konstrukcja opracowywana przez firmy Northrop Grumman i Bell Helicopter.

System łączy w sobie możliwości aparatów Fire Scout z komercyjną konstrukcją Bell 407 certyfikowaną przez FAA. Dzięki temu charakteryzuje się większym ładunkiem użytecznym, większą ładownością i większą długotrwałością lotu. Elastyczny projekt pozwala wykorzystać maszynę do transportu polowego, misji ISR lub misji komunikacyjnych. Modułowa konstrukcja pozwala na szybką integrację zaawansowanych systemów (EO/IR, SAR, łączy, SIGNET, ELINT, Multi-Int). Planowany udźwig to 2600 funtów, a długotrwałość lotu ma przekraczać 15h. Maszyna ma mieć możliwość startu i lądowania nie tylko z baz lądowych, ale również z pokładów okrętów. Podczas fazy projektowej skupiono się na przystosowaniu Fire-X do współpracy ze współczesnymi i przyszłymi systemami komunikacyjnymi i kontrolnymi.

Podstawowe dane:
Długość: 10,6m
Szerokość: 2,4m
Łopaty złożone: 10,6m
Wysokość: 3,3m
Średnica wirnika głównego: 11,2m
Masa startowa: 6000 funtów
Napęd: Rolls-Royce 250-C47B z FADEC
Długotrwałość lotu: 15h
Prędkość maksymalna: 140 węzłów
Pułap: 20000 stóp
Ładunek użyteczny: 2950 funtów
Maksymalny ładunek zewnętrzny: 2650 funtów
Maksymalny ładunek wewnętrzny: 500 funtów.

Źródło: Northrop Grumman

Zdjęcia: Northrop Grumman

Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl

 Więcej informacji na stronie głównej Milipedii