Kategorie
Lotnictwo cywilne

Airbus A350 XWB nabiera kształtów w Tuluzie

Airbus montuje pierwszego A350 XWB.

Finalny montaż odbywa się w fabryce w Tuluzie. Niedawno pisaliśmy o wyprodukowaniu rufowej części kadłuba do samolotu MSN1 – pierwszego, który wzniesie się w powietrze.  Obecnie trwa ostatni krok montażu prawie dwudziestometrowej części centralnej i dwudziestojednometrowej części dziobowej maszyny, która posłuży do testów naziemnych i certyfikacji różnych elementów i podzespołów. Montaż samolotu MSN1 rozpocznie się latem tego roku.

Airbus musi się spieszyć z A350 XWB, gdyż samolot ten będzie głównym konkurentem Boeinga B787, który już jest dostarczony do odbiorców w Japonii. Podobnie jak B787, również A350 wykonany będzie w większości z materiałów kompozytowych, co przekłada się na mniejsze spalanie paliwa. Airbus A350 ma osiągać zasięg 15 580 km, będą trzy warianty A350-800 na 270 miejsc, A350-900 – 314 pasażerów i A350-1000 – 350 miejsc.

Źródło: Airbus

Zdjęcie: Airbus

Autor: Paweł Lach

Paweł Lach - absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Specjalność Historia Wojskowości. Zainteresowania skupiają się wokół historii lotnictwa II wojny światowej oraz historii średniowiecza. Dodatkowo specjalizuje się w zagadnieniach lotnictwa cywilnego w Polsce i na świecie.