Patroller-R to tzw. UAS Unmanned Aerial System.
Wersja R przeznaczona jest dla Sił Powietrznych. Aparaty tego typu są wyspecjalizowane do dozoru dużych przestrzeni, zbierania informacji, zwiadu, oznaczania celów oraz taktycznych misji wsparcia. Producent wyposażył aparat w certyfikowany przez EASA kadłub oraz potrójny system kontroli lotu. Aparat standardowo komunikuje się z ziemią przy pomocy łącza LOS (Line-of-sight). Do budowy bezzałogowca wykorzystano sprawdzone podzespoły z maszyny Sperwer Mk. II – system kontroli misji, w tym awionikę, łącza, system obrazowania i stację naziemną. Silnik aparatu schowany jest w specjalnym module co w połączeniu z kompozytowo-karbonową konstrukcją zapewnia słaby ślad radarowy, termalny i akustyczny. Podwozie aparatu jest trójkołowe i w pełni chowane. Na każdym ze skrzydeł znajduje się punkt podwieszenia, który może przenosić dodatkowy zbiornik paliwa lub ładunek. Dzięki niewielkiemu zużyciu paliwa aparat może przebywać na pułapie 25000 stóp przez ponad 20h. (do 30h z ładunkiem EO/IR i dwoma dodatkowymi zbiornikami). Ładunek użyteczny przeznaczony do wykonywania misji podłączany jest na zasadzie plug-and-play co pozwala na szybkie jego dostosowanie w zależności od sytuacji taktycznej. W razie konieczności na pokładzie można zainstalować szerokopasmowe łącze SATCOM, Synthetic Aperture Radar (SAR), wskaźnik laserowy, pakiet COMINT, ELINT. Aparat jest kompatybilny ze standardami NATO STANAG 4609, 4586, Rover. Aparat może być transportowany na pokładzie samolotu C-130 w specjalnym kontenerze.
Podstawowe dane:
Długotrwałość lotu: powyżej 20h
Pułap: 25000 stóp
Łącze LOS: 200km
Łącze BLOS: SATCOM
Masa startowa: 1t
Ładunek użyteczny: 250kg
Rozbieg: poniżej 1km
Prędkość:70-130 węzłów
Stacja kontroli: 2-3 operatorów
Możliwość przekazania kontroli innej stacji
Źródło: SAGEM
Zdjęcie: SAGEM
Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl |