AIRMOR to w pełni autonomiczny i niezależny system zabezpieczający.
Pracuje w trybie w pełni automatycznym przekazując pilotowi jedynie niezbędne informacje tak by nie odwracać jego uwagi od zadań priorytetowych. Producent w celu lepszej komunikacji z człowiekiem sięgnął po interfejs człowiek-maszyna nowej generacji (next generation Human Machine Interface (HMI)). Poza tym system wykorzystuje w inteligentny sposób przeciwśrodki samolotu. Całość ma budowę modułową. Jego rdzeniem jest MCU – Managment Control Unit, który otrzymuje dane z czujników oraz z urządzeń pokładowych samolotu takich jak system nawigacji, uzbrojenia, wysokościomierz czy prędkościomierz. Wszystkie zebrane dane są integrowane i analizowane tak by wykorzystać najlepsze rozwiązania zabezpieczające. CDU – Control Display Unit to wyświetlacz dzięki któremu pilot komunikuje się z systemem. Kolejny element to MWS – Missile Warning Sensor EADS – system wykrywający pociski będące w locie oraz zapewniający dane odnośnie kierunku, zasięgu oraz szacowanego uderzenia w cel. CMDS – Counter Measure Dispensing System otrzymuje polecenia z MCU w trybie automatycznym lub manualnym i uruchamia odpowiedni program dipoli lub flar. A/C DATA odpowiada za korelację i optymalizację danych z samolotu. Ostatnim systemem z podstawowych jest interfejs głosowy informujący pilota o zagrożeniach poprzez interkom. Jako dodatkowe elementy zainstalować można RWR – Radar Warning Reciver, LWS – Laser Warnirng Sensor, DIRMC- Directed Infrared Countermeasure.
Źródło: IMI
Zdjęcia: IMI
Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl |