System dozoru powietrznego IRKUT-850

IRKUT-850 to bezzałogowiec oparty o konstrukcję szybowca.

System może zbierać informacje przez całą dobę. Dostępne są tryby TV/IR/radar/3D oraz zbieranie zdjęć i ich obróbka. System jest w stanie określić również koordynaty celu określonego przez operatora. Dzięki bazowaniu na konstrukcji szybowca system może dostarczać ładunki o niewielkiej masie. Bazą do skonstruowania IRKUT-850 są szybowce wyposażone w silnik Stemme S10 lub S15. Poza aparatami w skład pakietu wchodzi naziemne centrum kontroli oraz niezbędne wyposażenie wspierające. Całość może funkcjonować w trybie załogowym i bezzałogowym. W przypadku zmiany trybu nie wymagane są specjalnie skomplikowane operacje. Do startu i lądowania system potrzebuje pasa o minimalnym stopniu przygotowania. Aparat może w trybie bezpilotowym znajdować się w powietrzu przez 12h i przesyłać dane do centrum kontroli na odległość do 200km w czasie rzeczywistym. W trybie załogowym ograniczeniem jest wytrzymałość pilota.

Podstawowe dane:
Rozpiętość: 23m
Długość: 8,42m
Wysokość: 1,8m
Max. masa startowa: 860kg
Max. ładunek użyteczny: 200kg
Pułap operacyjny: do 3000m
Pułap maksymalny:
w trybie bezzałogowym: 9000m
w trybie załogowym: 6000m
Długotrwałość lotu: 12h w trybie bezzałogowym
Prędkość maksymalna: 270km/h
Prędkość przelotowa: 165km/h
Zakres temperatur: -40 +50
Długość pasa: 300m
Personel: 5

Źródło: Irkut

Zdjęcia: Irkut

Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl

 Więcej informacji na stronie głównej Milipedii

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: UAV Tagi

Autor: dr Krzysztof Kuska

dr Krzysztof Kuska , analityk bezpieczeństwa, specjalista w dziedzinie lotnictwa wojskowego, historyk. Współpracował m.in. z magazynami: "Jane's Defence Weekly", "Defence and Security Alert", „Airforces Monthly”, „Combat Aircraft”, „Lotnictwo Aviation International” , „Lotnictwo", "Polska Zbrojna". Więcej na krzysztofkuska.com.