Camcopter S-100 odbył próby z nowym silnikiem.
Silnik ten zasilany jest paliwem lotniczym co przekłada się na poszerzenie elastyczności Camcopter S-100. Może być zasilany paliwem JP-5 (F-44), Jet A-1 (F-35) i JP-8 (F-34). Pierwszy lot poprzedził okres intensywnych prób i testów co zaowocowało pełnym sukcesem. Zmiana napędu pozwala na wysforowanie się przed inne maszyny VTOL UAS tego typu. Podstawowy napęd maszyny to silnik Wankla zasilany 100 oktanową benzyną lotniczą (avgas aviation gasoline) i legitymujący się mocą 50KM. Ostatnie prace pozwoliły na zasilanie tego silnika 95 oktanową benzyną bezołowiową bez utraty jego parametrów. Nowy silnik zasilany tzw. heavy fuel można w prosty sposób zainstalować na aparacie. Użycie jednego typu paliwa jest istotne zwłaszcza podczas operowania z pokładów okrętów, gdzie przechowywanie dodatkowego rodzaju paliwa jest kłopotliwe.
Źródło: Schiebel
Zdjęcie: Schiebel