Kategorie
Samoloty

Ił-76MF / Il-76MF

Ił-76MF ( Il-76MF, Ил-76МФ ) to modyfikacja maszyny Ił-76MD.

Samolot został przewidziany do wykonywania takich samych zadań jak pierwotna wersja. Samolot może być wykorzystany do transportu personelu, przewozu rannych i chorych, sprzętu wojskowego, wykonywania zrzutów spadochroniarzy, uzbrojenia i innych ładunków. Główną różnicą w porównaniu z wersją bazową jest kadłub przedłużony o 6,6m. By umożliwić sprawne operowanie konieczne stało się zwiększenie mocy co zostało osiągnięte przez montaż mocniejszych silników PS-90A-76. Poza silnikami zmodyfikowano również zintegrowane wyposażenie nawigacyjne i inne systemy w kabinie. Ostatnią ze zmian była wymiana APU (auxiliary power unit) na inny model.

Podstawowe dane:
Rozpiętość: 53,194m
Długość: 46,6m
Wysokość: 14,306m
Powierzchnia skrzydłe: 300
Srednica kadłuba; 4,8m
Napęd: PS-90A-76
Liczba silników: 4
Ciąg: 4x16000kg
Max. masa startowa: 210t
Max. łądunek: 60t
Max. zapas paliwa: 109500l
Prędkość przelotowa: 830-850km/h
Zasięg z max. ład.: 4000km
Zasięg z 40t.: 6200km
Pułap: 9000-12000m
Rozbieg: 1600m
Dobieg: 990m
Fotele dla załogi: 5

Źródło: Ilyushin

Zdjęcie: Ilyushin

Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl

 Więcej informacji na stronie głównej Milipedii

Autor: dr Krzysztof Kuska

dr Krzysztof Kuska , analityk bezpieczeństwa, specjalista w dziedzinie lotnictwa wojskowego, historyk. Współpracował m.in. z magazynami: "Jane's Defence Weekly", "Defence and Security Alert", „Airforces Monthly”, „Combat Aircraft”, „Lotnictwo Aviation International” , „Lotnictwo", "Polska Zbrojna". Więcej na krzysztofkuska.com.