Mi-24P to helikopter będący modyfikacja maszyn Mi-24V (Mi-35).
Głównym zamysłem konstruktorów było wzmocnienie siły ognia śmigłowca. W związku z tym zdecydowano się wymontować stanowisko USPU-24 z karabinem 12,7 mm i zainstalować NPU-30 z działkiem 9-A-623K 30 mm z zapasem 250 naboi z dwoma lufami w stałym stanowisku po prawe stronie maszyny. Głównym zadaniem maszyn Mi-24P jest niszczenie pojazdów opancerzonych przeciwnika oraz wsparcie własnych jednostek lądowych. Poza tymi zadaniami maszyna może przewozić do 8 żołnierzy desantu, lub 1500 kg wewnątrz kabiny transportowej i aż 2400 kg na zewnętrznym podwieszeniu. Wewnątrz kabiny zmieszczą się również 2 nosze z personelem medycznym. Przezbrojenie do nowego standardu odbywa się w warunkach polowych i nie wymaga specjalnego wyposażenia. Poza działkami na uzbrojeniu maszyny są pociski Shturm-V lub Ataka-M, rakiety S-8 80 mm, uniwersalne zasobniki z działkami 23 mm, czy też uzbrojenie bombowe. W nosie maszyny jest również wspomniane działko 30 mm o dwóch lufach. Maszyna może operować w dzień jak i w nocy, ale wymagane są do tego sprzyjające warunki pogodowe. Bezpieczne operowanie w trudnych warunkach jest wykluczone. Za osłonę przed atakami odpowiada kompleks Red Eye, system montowany na wydechach EHS (exhaust-heat shields), wyrzutniki flar i dipoli. Zbiorniki paliwa zostały zabezpieczone przed pociskami 7,62 i 12,7 mm, a po ostrzale gwarantowana jest ich szczelność przez 6 do 8h. Standardowo przestrzeń załogi i kluczowe elementy są opancerzone.
Podstawowe dane:
Długość bez wirnika: 17,51 m
Średnica wirnika głównego: 17,3 m
Średnica wirnika ogonowego: 3,908 m
Szerokość z zainstalowanymi skrzydłami: 6,66 m
Max. masa startowa: 11500 kg
Normalna masa startowa: 11200 kg
Masa na pusto: 8620 kg
Prędkość maksymalna: 320 km
Prędkość przelotowa: 280 km
Pułap zawisu: 1750 m
Maksymalny: 4500 m
Zasięg: 450 km
Z dodatkowymi zbiornikami: 1000 km
Załoga: 2 (3) ludzi
Silniki: TV3-117VMA
Moc startowa: 2x 2200KM
Źródło: Rostvertol PLC
Zdjęcia: Rostvertol PLC
Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl |