24 lutego minął dokładnie rok od przyznania kontraktu Boeingowi na produkcję maszyn KC-46A.
Póki co osiągnięto kilka ważnych punktów wspierających fazę projektowania i rozwoju. W marcu rozpocznie się faza określana jako Preliminary Design Review (PDR). Jest to kolejny standardowy etap po już zaliczonych System Requirements Review, Integrated Baseline Review, 767-2C PDR, Firm Configuration Review dla 767-2C i KC-46A. Faza PDR ma zapewnić spełnianie przez Boeinga wymagań systemu, a po niej nastąpi Critical Design Review (CDR) planowane na 3 kwartał roku 2013. Etap CDR orkeśli, czy konstrukcja jest dojrzała i gotowa do wprowadzenia do fazy produkcyjnej. Boeing zbuduje 179 samolotów KC-46A, które zaczną zastępować flotę maszyn KC-135 liczącą sobie 41 samolotów . Maszyna bazuje na cywilnej konstrukcji 767 oraz czerpie z doświadczeń samolotu 787 Dreamliner.
Źródło: Boeing
Zdjęcia: Boeing