LONGBOW UTA zapewnia dwukierunkową komunikację dla maszyn AH-64D Apache.
Dzięki niemu załoga może kontrolować bezzałogowe aparaty latające na dużych odległościach oraz otrzymywać i wyświetlać wysokiej jakości obrazy na własnych wielofunkcyjnych kolorowych wyświetlaczach. Zebrane obrazy mogą zostać przekazane do innych platform naziemnych i powietrznych. System pozwala na kontrolę UAS na poziomie Level 4 (czujniki i sterowanie lotem). Kontrolowany aparat musi być oczywiście wyposażony w taktyczne łącze (tactical common data link (TCDL)). Firma Lockheed Martin zadbała o pełną integrację systemu UTA z komputerem pokładowym i wyświetlaczami. Dzięki temu operator z pokładu śmigłowca może poszukiwać celów, oznaczać je i niszczyć przy pomocy przenoszonych przez aparat środków. Zapewniając pełną sieciocentryczność system może kontaktować się z naziemnymi stacjami kontroli UAS tak by przekazywać pokładowe dane z Arrowhead Modernized Target Acquisition Designation Sight/Pilot Night Vision Sensor (M-TADS/PNVS). UTA ma wiele wspólnego ze sprawdzonym systemem LONGBOW FCR. Sygnatura termalna i wizualna są na tym samym poziomie, podobnie jak opór aerodynamiczny. System montowany na maszcie nad wirnikiem (TCDL Mast Mounted Assembly (TMMA)) posiada taką samą strukturę. Prędkość transferu danych to nawet 45 Mbps. System moze zapamiętac do 64GB danych. Zasięg do kontroli UAS to powyżej 50km.
Źródło: Lockheed Martin
Zdjęcia: Lockheed Martin
Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl |