Pierwszy NH90 TTH w ostatecznej konfiguracji

Do oficjalnego przekazania doszło podczas wizyty francuskiego ministra obrony w zakładach w Marignane.

Maszyna posiada ostateczną konfiguracje przewidzianą dla armii francuskiej. Śmigłowiec to wersja NH90 TTH. Odbiorcą docelowym jest French Army Air Corps (ALAT). Śmigłowiec będzie używany zgodnie ze swoim przeznaczeniem do wykonywania taktycznych misji transportowych. Francja zamówiła 34 maszyny NH90 TTH z opcją na kolejne 34 śmigłowce. Nowo wprowadzane maszyny zastępują śmigłowce Puma używane w ALAT. W swojej ostatecznej wersji NH90 TTH ma sprawdzoną awionikę pozwalającą na wykonywanie zadań w zień i w nocy bez specjalnych ograniczeń. Dostarczona maszyna wejdzie do służby w jednostki w Valence gdzie będzie służyć jako maszyna szkoleniowa i testowa. Do tej pory NH90 znalazł nabywców w Niemczech, Włoszech, Holandii, Portugalii, Szwecji, Finlandii, Norwegii, Grecji, Hiszpanii, Belgii oraz w Australii, Nowej Zelandii i w Omanie.

Źródło: NHI/Eurocopter

Zdjęcie: Eurocopter

Autor: dr Krzysztof Kuska

dr Krzysztof Kuska , analityk bezpieczeństwa, specjalista w dziedzinie lotnictwa wojskowego, historyk. Współpracował m.in. z magazynami: "Jane's Defence Weekly", "Defence and Security Alert", „Airforces Monthly”, „Combat Aircraft”, „Lotnictwo Aviation International” , „Lotnictwo", "Polska Zbrojna". Więcej na krzysztofkuska.com.