infolotnicze.pl

RQ-16 T-Hawk

Aparat T-Hawk to bezzałogowce klasy MAV (Micro Air Vehicle).

Dzięki niewielki rozmiarom samego aparatu jak i stacji kontroli cały system może być przenoszony w plecaku przez pojedynczego żołnierza (MOLLE- Modular Light Weight, Load Carrying Equipment).  Aparat jako maszyna klasy VTOL (Vertical take-off and landing) startuje i ląduje pionowo dzięki wentylatorowi zapewniającemu siłę nośną. Dzięki temu może zawisnąć w powietrzu i stanowić wysunięty, stały punkt kontroli. By aparat znalazł się w powietrzu potrzeba zaledwie 10 minut co podczas sytuacji krytycznych kiedy potrzebne jest szybkie rozeznanie w terenie i ocena sytuacji przed dowódce stanowi ważny atut. Co również ważne do operowania aparatem T-Hawk nie potrzeba zaawansowanego szkolenia. Zatem jako że jest to maszyna używana na pierwszej linii ewentualna utrata operatora nie powoduje wyłączenia całego systemu z akcji i nie pozbawia dowódcy „oczu”. Aparat według producenta może operować w dzień i w nocy oraz w każdych warunkach pogodowych, jednakowoż można mieć poważne wątpliwości co do słowa „każde”. System składa się z 2 aparatów, stacji kontroli oraz wyposażenia dodatkowego. Wyposażenie przeznaczone do dozoru jest wymienne i może składać się z kamery zwykłej i tej na podczerwień. Stacja naziemna jest w stanie zapamiętać do 240 minut obrazów przesyłanych przez aparat. Zasięg efektywnej komunikacji to 5-10km, a dokładność to aż 10 metrów. Ważną zaletą jest zdolność operowania z samochodów opancerzonych.

Podstawowe dane:
Długotrwałość lotu: 50 minut
Prędkość wznoszenia: 7,6m/s
Prędkość maskymalna: 46mph
Pułap max: 3048m
Masa na sucho: 7,9kg

Źródło: Honeywell

Zdjęcie: Honeywell

Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl

 Więcej informacji na stronie głównej Milipedii


Opublikowano

w

przez

Tagi: