Oznacza to iż wszystkie przewidziane do programu testów maszyny są już gotowe.
Maszyna nazywana Grizzly 5 wystartowała z lotniska w Sevilli na lot trwający 2h i 10 min. o 8.55 czasu lokalnego. Za sterami zasiadł pilot eksperymentalny Christophe Marchand, którego wspierał Etienne Miche-de-Malleray. Flota maszyn testowych osiągnęła już 2500 godzin lotów z 3700 przewidzianych. Dodanie ostatniej maszyny przyspieszy i ułatwi szybkie dokończenie założonych punktów badawczych. Grizzly 5 został wyznaczony do prób związanych z wpływem zakłóceń elektromagnetycznych na działanie samolotu, rozwojem systemu cargo, demonstracjami wykorzystania operacyjnego oraz operowaniem w ekstremalnie zimnych warunkach. Dostarczenie na czas 5 maszyny A400M jest klamrą spinającą drugi rok prób w locie. Do pierwszych dostaw maszyn seryjnych przewidzianych na przełom 2012 i 2013 roku zostało już niewiele czasu więc przed całym zespołem zajmującym się badaniami nad samolotem stoją poważne wyzwania.
Źródło: Lockheed Martin
Zdjęcie: Lockheed Martin