Kategorie
News Świat

Aktualizacja silnika A400M

Firma stara się wyeliminować problem z łopatkami sprężarki w silnikach A400M.

Celem zabiegu jest zmniejszenie tempa zużycia łopat. Problem zdiagnozowano w sprężarkach wysokiego ciśnienia w silniku TP400-D6. Problemem okazały się wibracje w które wpadały łopatki w wąskim zakresie prędkości. Europrop International opracowuje dwa rozwiązania. Krótkotrwałe bazujące na łatce w oprogramowaniu na potrzeby testów oraz długotrwałe zakładające wzmocnienie wadliwe działającego elementu. Póki co nie podano jak duży będzie koszt wzmocnionego elementu. W tej chwili niewielka łatka w oprogramowaniu została już zainstalowana w 4 testowych maszynach. Większa spodziewana jest w 2012 podczas aktualizacji całego systemu. Nowe rozwiązania sprzętowe mają znaleźć się na pierwszych silnikach produkcyjnych.

Źródło: defensenews.com
Zdjęcie: Airbus Military

Autor: dr Krzysztof Kuska

dr Krzysztof Kuska , analityk bezpieczeństwa, specjalista w dziedzinie lotnictwa wojskowego, historyk. Współpracował m.in. z magazynami: "Jane's Defence Weekly", "Defence and Security Alert", „Airforces Monthly”, „Combat Aircraft”, „Lotnictwo Aviation International” , „Lotnictwo", "Polska Zbrojna". Więcej na krzysztofkuska.com.