Obawy związane z A400M

Wydawało się, że program samolotu po początkowych problemach wyszedł na prostą.

Okazuje się jednak, że są poważne problemy z zapleczem obsługowym samolotu, a raczej z brakiem doprecyzowania kwestii utrzymania i obsługi nowych maszyn. Najbardziej zaniepokojona jest oczywiście Francja, która za 18 miesięcy będzie pierwszym użytkownikiem tego typu maszyn. Problemem jest pakiet serwisowy, który cały czas nie jest jeszcze uzgodniony. Głównym problemem ma być serwisowanie silników A400M w budowie których bierze udział bardzo wiele firm. Firmy skupione wokół EPI- European International i zajmujące się produkcją silników cały czas mają nie mieć pełnego obrazu potrzeb nabywców samolotu względem obsługi motorów. Jakby tego było mało każde z państw użytkowników ma inną wizję serwisowania silników. Poza tym poszczególne państwa kupują różne wyposażenie do swoich samolotów co dodatkowo utrudnia negocjowanie spójnego pakietu obsługowego. Podczas targów w Paryżu udało się jednak podpisać memorandum of understanding w którym uzgodniono podstawowy pakiet serwisowy.

Zdjęcie: Airbus
Źródło: defensenews.com