Kategorie
News Świat

Nowy system hamulcowy dla C-130

Prace nad nowym systemem trwają w bazie Edwards.

Członkowie 418th Flight Test Squadron biorący udział w programie C-130 Hercules Wheel Brake System Improvement testują karbonowe hamulce i nowy system antypoślizgowy Mark IV. Głównym zadaniem projektu jest dowieść, czy nowy system jest lepszy od obecnie instalowanego na samolotach co ma doprowadzić do jego montażu i tym samym podniesieniu bezpieczeństwa załóg. Amerykanie mają w pewnym sensie nóż na gardle jako że elementy starego systemu nie są już produkowane i stają się powoli towarem deficytowym. Testy obejmują maksymalne hamowania, próby z hamowaniem z różnym obciążeniem samolotu oraz testy z mokrym pasem by sprawdzić jak sprawuję się system antypoślizgowy. Karbonowe hamulce mają legitymować się zwiększoną o 25% zdolności do pochłaniania ciepła w porównani z obecnie stosowanymi hamulcami stalowymi co ogranicza niebezpieczeństwo blokad i zapłonu układu hamulcowego. Nowe hamulce mają również pozwolić na krótsza drogę hamowania. Poza tym stare hamulce wystarczały na 4000 mil lądowania, a nowe mają zapewnić 25000.

Zdjęcie: USAF
Źródło: USAF

Autor: dr Krzysztof Kuska

dr Krzysztof Kuska , analityk bezpieczeństwa, specjalista w dziedzinie lotnictwa wojskowego, historyk. Współpracował m.in. z magazynami: "Jane's Defence Weekly", "Defence and Security Alert", „Airforces Monthly”, „Combat Aircraft”, „Lotnictwo Aviation International” , „Lotnictwo", "Polska Zbrojna". Więcej na krzysztofkuska.com.