Prace nad nowym systemem trwają w bazie Edwards.
Członkowie 418th Flight Test Squadron biorący udział w programie C-130 Hercules Wheel Brake System Improvement testują karbonowe hamulce i nowy system antypoślizgowy Mark IV. Głównym zadaniem projektu jest dowieść, czy nowy system jest lepszy od obecnie instalowanego na samolotach co ma doprowadzić do jego montażu i tym samym podniesieniu bezpieczeństwa załóg. Amerykanie mają w pewnym sensie nóż na gardle jako że elementy starego systemu nie są już produkowane i stają się powoli towarem deficytowym. Testy obejmują maksymalne hamowania, próby z hamowaniem z różnym obciążeniem samolotu oraz testy z mokrym pasem by sprawdzić jak sprawuję się system antypoślizgowy. Karbonowe hamulce mają legitymować się zwiększoną o 25% zdolności do pochłaniania ciepła w porównani z obecnie stosowanymi hamulcami stalowymi co ogranicza niebezpieczeństwo blokad i zapłonu układu hamulcowego. Nowe hamulce mają również pozwolić na krótsza drogę hamowania. Poza tym stare hamulce wystarczały na 4000 mil lądowania, a nowe mają zapewnić 25000.
Zdjęcie: USAF
Źródło: USAF