F-16 dla Iraku i Omanu?

Planowana sprzedaż jest dość spora.

Firma zakłada sprzedanie po 16 maszyn każdemu z krajów i uzyskanie zamówienia na około 100 samolotów F-16 do końca dekady. Lockheed powoli wygasza produkcję tego typu mając świadomość, że niedługo produkcja F-35 będzie musiała ruszyć pełną parą. Jak do tej pory w portfelu zamówień znajduje się jeszcze 65 samolotów co oznacza, że przy obecnym tempie produkcji fabryka będzie jeszcze działać prze kilka lat. Firma chce również proponować udoskonalenia do już latających samolotów pozwalające podnieść żywotność z 10 do 12 tysięcy godzin.

Zdjęcie: Lockheed Martin
Źródło: Reuters

Autor: dr Krzysztof Kuska

dr Krzysztof Kuska , analityk bezpieczeństwa, specjalista w dziedzinie lotnictwa wojskowego, historyk. Współpracował m.in. z magazynami: "Jane's Defence Weekly", "Defence and Security Alert", „Airforces Monthly”, „Combat Aircraft”, „Lotnictwo Aviation International” , „Lotnictwo", "Polska Zbrojna". Więcej na krzysztofkuska.com.