Tucana Engineering to firma oferująca zaawansowane usługi inżynierskie dla przemysłu lotniczego i motoryzacyjnego, należąca do międzynarodowej grupy Progresstech.
Właśnie uruchomiła w Polsce swój oddział. Rozwijając stopniowo nowe centrum inżynieryjne, Tucana zamierza w przeciągu 3-5 lat utworzyć w Warszawie do 500 wysokospecjalistycznych miejsc pracy, w tym dla specjalistów branży lotniczej.
Biuro w stolicy Polski (Tucana Engineering Warsaw sp. z o.o.) to piąty europejski i szósty na świecie (w tym w USA) oddział w sieci przedstawicielstw firmy. Jednym z głównych obszarów działania warszawskiego biura będą usługi inżynieryjne dla konstruktorów i producentów samolotów oraz producentów podzespołów dla przemysłu lotniczego.
Zakres tych usług obejmować będzie m.in. opracowanie elektronicznej dokumentacji technicznej, w szczególności cyfrowych modeli trójwymiarowych, rysunków technicznych, specyfikacji, obliczeń wytrzymałościowych, a także przeprowadzanie modernizacji i modyfikacji oraz inżynierię odwrotną (Reverse Engineering). Centrum inżynieryjne w Warszawie będzie też udzielać wsparcia technologicznego podczas procesu produkcji oraz eksploatacji. Wskazane usługi mogą dotyczyć takich elementów samolotów i innych statków powietrznych, jak szkielet, podzespoły i urządzenia, systemy obsługi, wnętrza.
Podobnie jak i pozostałe centra grupy, polski oddział Tucana będzie również świadczyć usługi inżynieryjne dla przemysłu motoryzacyjnego: konstruktorów oraz producentów samochodów i podzespołów.
Zakłada się, że na portfel zamówień warszawskiego biura początkowo składać się będą projekty z udziałem tradycyjnych partnerów Tucana Engineering w Europie, USA i Azji.
Wśród klientów Tucana są tacy potentaci sektora lotniczego, jak Bombardier, Cessna, Gulfstream, Spirit AeroSystems czy centra inżynierskie pracujące dla firmy Airbus.
Decyzja o wejściu na rynek Europy Środkowej stała się naturalną konsekwencją dynamicznego rozwoju Tucana Engineering: rozszerzenia współpracy z europejskimi klientami i wzrostu portfela zamówień. Wyniknęła z tego konieczność zwiększenia liczby inżynierów w ramach profesjonalnych zespołów firmy. Po wnikliwej analizie warunków i możliwości rynkowych, Tucana postanowiła utworzyć nowe biuro właśnie w Polsce. Kluczowymi przesłankami dla podjęcia tej decyzji były optymalne wskaźniki dotyczące łatwości prowadzenia działalności gospodarczej, sprzyjający klimat inwestycyjny i rozwinięty rynek usług inżynierskich w przemyśle lotniczym i motoryzacyjnym. Na podjętą decyzję istotny wpływ miała też obecność w Polsce dużej liczby wyspecjalizowanych i wykwalifikowanych fachowców.
– Jestem pewien, że w nowym warszawskim biurze Tucana Engineering będzie pracować wykwalifikowany personel, który będzie w stanie sprostać bardzo skomplikowanym wyzwaniom inżynierskim – deklaruje Wołodymyr Kulczycki, Przewodniczący Rady Nadzorczej Progresstech. – Pozwoli to – już na etapie tworzenia polskiego oddziału – zaangażować zespół do realizacji dowolnego projektu, nad którym pracują nasze pozostałe centra inżynieryjne.
W przyszłości, wraz z rozwojem warszawskiego biura, lista klientów będzie się powiększać dzięki pozyskiwaniu własnych odbiorców w krajach Europy Środkowej, w tym polskich przedsiębiorstw. I dodaje, doceniając zarazem potencjał Polski oraz polskich specjalistów w środowisku zaawansowanych usług opartych na wiedzy: – W warunkach ostrej konkurencji, kluczowe jest tworzenie centrów konstrukcyjnych w krajach o wysokim potencjale inżynieryjnym.
Wsparcia warszawskiemu oddziałowi w uruchomieniu i organizacji jego pracy udzieli najbardziej efektywna i dynamiczna część grupy Progresstech – jej ukraiński segment, w tym przedstawicielstwo Tucana Engineering na Ukrainie. Szczególnie cenne dla polskich inżynierów będą z pewnością wyjątkowe doświadczenia zdobyte podczas realizacji projektów z udziałem – przede wszystkim – światowych liderów w dziedzinie budowy samolotów, ale i innowacyjnych firm branży motoryzacyjnej.
Biurem Tucana Engineering w Warszawie kieruje Mirosław Krekota, znany w środowisku inżynier konstruktor z 46-letnim stażem pracy w przemyśle lotniczym. Warto wspomnieć, że był on członkiem zespołów konstruujących największe samoloty transportowe na świecie (An-124 „Rusłan” i An-225 „Mrija”). Dotychczas Mirosław Krekota kierował przedstawicielstwem Tucana na Ukrainie, osiągając znaczące wyniki m.in. pod względem wzrostu wielkości świadczonych usług i ich zasięgu geograficznego.
Źródło / Autor: Tucana Engineering
Zdjęcie: Tucana Engineering