Kategorie
Lotnictwo cywilne

Wizz Air: Pierwszy Airbus A321ceo

A321_HA-LXA

Wizz Air, największa niskokosztowa linia lotnicza w Europie Środkowo-Wschodniej, w zeszłym tygodniu rozpoczęła loty pierwszym w swojej flocie, samolotem Airbus A321ceo(1) z 230 miejscami. Przedstawiciele mediów z największych rynków Wizz Air zostali zaproszeni do wzięcia udziału w locie z lotniska w Londynie Luton, na którym Wizz Air prężnie działa i które jest pierwszą destynacją, na której operuje zbazowana w Budapeszcie nowa maszyna A321ceo.

“Dzięki nowej maszynie A321 możemy zaoferować naszym pasażerom niższe ceny, ponieważ ma ona większą wydajność w porównaniu do obecnie latających A320” powiedział John Stephenson, wiceprezes Wizz Air. “Zaletą Airbusa A321 jest nowoczesne wnętrze i większa ilość miejsc. Obniża też negatywny wpływ na środowisko.”

Pierwszy Airbus A321ceo we flocie Wizz Air 20 listopada rozpoczął operacje na trasie Budapeszt – Londyn Luton. Druga maszyna zacznie latać już w grudniu, a następne 9 samolotów zasili flotę w 2016 roku. Ponadto kolejne 26 nowych samolotów A321ceo, będą dostarczane sukcesywnie do 2018 roku. Pierwsze cztery samoloty Airbus A321ceo będą miały swoją bazę w Budapeszcie, a kolejne dostawy będą kierowane do pracy na najbardziej popularnych trasach we wciąż rozwijającej się siatce połączeń Wizz Air. Wcześniej w tym roku, Wizz Air wzbudził duże zainteresowanie mediów i trafił na czołówki gazet podczas Air Show w Paryżu, po tym jak ogłosił zamówienie 110 maszyn Airbus A321neo(2) z dostawą od 2019 do 2024.

“Jesteśmy zachwyceni mogącc powitać Wizz Air w gronie operatorów Airbusa A321. Samoloty A321ceo umożliwią zwiększenie liczby miejsc dla pasażerów na najpopularniejszych trasach Wizz Air i pozwolą obniżyć ceny biletów” powiedział Christopher Buckley, wiceprezes Airbus na obszar Afryki, Europy oraz Azji i Pacyfiku. “Jesteśmy przekonani, że A321ceo pomoże Wizz Air skutecznie zaspokajać rosnące zapotrzebowanie na podróże lotnicze jednocześnie korzystając z najwyższej klasy komfortu w połączeniu z ekonomiczną i wydajną eksploatacją charakterystyczną dla całej rodziny A320”.

Dodanie A321ceo, największego samolotu z grupy A320, umożliwi linii Wizz Air zapokojenie rosnącego popytu na tanie loty w Europie Środkowo-Wschodniej. W pierwszej połowie roku finansowego 2016 (kończącego się 31 marca 2016 roku) Wizz Air osiągnie wynik 10.7 mln pasażerów, co da 20% wzrost w stosunku do analogicznego okresu w roku finansowym 2015. Współczynnik wykorzystania miejsc w samolocie wzrośnie tym samym do 90,7%.

Wizz Air ostatnio ogłosił zawarcie umowy leasingu z CDB Leasing (odpowiedzialna za leasing jednostka China Development Bank) na sfinansowanie sześciu maszyn Airbus A321ceo, łącznie z dwiema A321 dostarczonymi w tym roku.

1 Airbus A321ceo wyposażony w dotychczasowy model silnika; zostanie dostarczony Wizz Air do 2018. Samoloty Wizz Air A320ceo i A321ceo pracują na silnikach IAE V2500.
2 Airbus A321neo wyposażony w silnik nowszej wersji dający możliwość jeszcze bardziej efektywnego operowania. Firma Wizz Air jeszcze nie dokonała ostatecznego wyboru rodzaju silnika do 110 maszyn Airbus A321neo, które zaczną zasilać flotę linii w 2019.

Źródło / Autor: Wizz Air
Zdjęcie: Wizz Air

Autor: Redakcja Lotnictwo Cywilne

Redakcja Lotnictwo Cywilne